Sökning: "Service Center"
Visar resultat 1 - 5 av 345 uppsatser innehållade orden Service Center.
1. Förvaltningsmyndigheter för medborgarna? : En komparativ fallstudie om hur korruption inom tre centrala förvaltningsmyndigheter påverkar medborgarnas tillit och förtroende
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för statsvetenskap (ST)Sammanfattning : This thesis aims to analyze how tendencies to corruption affect trust in Central Managing Authorities: Sweden Public Employment Service, National Service Center, and Swedish Insurance Agency. The research questions are: · Can the trust and legitimacy for the three Central Managing Authorities has been affected by corruption? · What similarities and differences exist about the corruption into Swedish Public Employment Service, National Service Center, and Swedish Social Insurance Agency? · Can the lack of trust and legitimacy have other causes than the occurrence of corruption? The study used comparative method, where cases have been compared and analyzed out from theoretical framework. LÄS MER
2. Jetbrandtester och vätgas : En litteratur- och intervjustudie om försök med vätgasjetflammor
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurserSammanfattning : Vätgas är en energibärare som kan vara en av pusselbitarna i omställningen till en mer klimatneutral värld. Infrastrukturen byggs ut, industrin växer och vätgasfordon blir vanligare. LÄS MER
3. Investigating successful performance measures for spare part providers operating as cost centers – based on the case study in an international organization
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The research finds a solution to the problem of measuring performance for a cost center that is in the aftermarket supply business. It is based on a case study at Volvo Group’s Service Market Logistics division responsible for supplying spare parts to its dealers. LÄS MER
4. Automatisering av en process för att öka effektiviteten och nyttan för företag och deras kunder. : En utvärdering av hur automatiseringen av processen att tillhandahålla information till kunder om det aktuella tillståndet för mobilnätet kan generera en ökad effektivitet och nytta för både företag och deras kunder.
M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistikSammanfattning : Nätövervakningscentralen (NOC) hos Transtema Network Service övervakar och filtrerar inkommande larm från olika typer av nätverk. När en störning uppstår i ettnät är bland de åtgärder som vidtas att informera kunden om det. LÄS MER
5. ”Det fungerar inte att nästan 300 kommuner ska ha en full beredskap för någonting som nästan aldrig händer... men när det händer så är det ändå för svårt för dem att hantera...” : Socialtjänstens arbete mot den våldsbejakande extremismen
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Socialt arbeteSammanfattning : Våldsbejakande extremism är ett nytt fenomen i den svenska kontexten och ett ämne som synliggjorts allt oftare de senaste åren genom nyhetsrapporteringar. Våldsbejakande extremism har tidigare bekämpats nationellt till att numera hanteras mer lokalt och kommunalt. LÄS MER