Sökning: "Service Desk"

Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden Service Desk.

  1. 1. Adopting robots in an IT service desk: A qualitative study on critical success factors for adoption of RPA within IT service desks

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Irma Vajraca; Lovisa Nilsson; [2023]
    Nyckelord :Robotic process automation; IT service desk; critical success factors; technology adoption; Business and Economics;

    Sammanfattning : Since Robotic Process Automation (RPA) is expected to have the potential of bringing substantial benefits to many of today’s businesses, RPA initiatives are taking an increasingly bigger role in various organizations. Previous research has identified a lack of guidelines in successfully adopting RPA. LÄS MER

  2. 2. Anpassning av ITIL’s incidenthanteringsprocess för mindre mjukvaruföretag : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Linnea Klingebratt; Cornelia Englund; [2023]
    Nyckelord :ITIL; Incident and problem management; Service Desk; Challenges; Success factors; ITIL; Incident- och problemhantering; Service Desk; Utmaningar; Framgångsfaktorer;

    Sammanfattning : Informationsteknologi (IT) är avgörande för organisationer och i samband med att IT har utvecklats har också komplexiteten ökat. Det har resulterat i att organisationer behövt gå från att vara teknikinriktade till att behöva fokusera på leverans av tjänster. LÄS MER

  3. 3. International Involvement to Reduce Gender Based Violence : An Intersectional Feminist Analysis of Post-Conflict Colombia 

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Felicita Margot Obi; [2022]
    Nyckelord :Gender based violence; International non-governmental organisations; Intersectional feminist theory; Post-conflict Colombia;

    Sammanfattning : International non-governmental organisations (INGOs) play an important role in tackling gender based violence in many countries. Hundreds of reports have been written and thousands of recommendations made. Yet, rates of gender based violence are known to increase during conflict and post-conflict. LÄS MER

  4. 4. En gemensam angelägenhet : universitetsbibliotekariers tankar och uppfattningar om informationsdiskens betydelse

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för ABM, digitala kulturer samt förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Agnes Henriksson Fjeldstad; [2022]
    Nyckelord :Cultural Sciences;

    Sammanfattning : The existence and staffing of reference desks in academic libraries has been a topic of debate for at least 30 years. As digital library services have grown in significance, some argue that the physical desk no longer serves the needs and wishes of patrons. LÄS MER

  5. 5. ”Zoom-disken har satt referenssamtalet på agendan igen” : Universitetsbibliotekariers upplevelser av att möta användaren i videomedierad referensservice

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Jessica Ahrling; Ann Lund; [2022]
    Nyckelord :universitetsbibliotek; virtuell referensservice; Zoom; social interaktion; digital referensservice; bibliotek; videomedierad referensservice;

    Sammanfattning : When circumstances for university libraries changed drastically due to the covid-19 pandemic in 2020, video mediated reference service was used to maintain availability for library users. Many libraries used Zoom for this service. LÄS MER