Sökning: "Service Managementprogrammet"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Service Managementprogrammet.

  1. 1. Service Managementstudenters förväntningar på arbete efter examen.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Paula Nilsson; Jennifer Lundblad; [2019]
    Nyckelord :Förväntningar; kapital; socialisation; tjänstesektorn; Service Managementprogrammet; universitetsutbildning; Social Sciences;

    Sammanfattning : En universitetsutbildning förser individen både med ny kunskap och personlig utveckling och syftar till att förbereda studenten för det kommande arbetslivet. Service Managementprogrammet är en universitetsutbildning vars ändamål är utbilda och förmedla kunskap för en framtida karriär inom tjänstesektorn. LÄS MER

  2. 2. Att inte följa strömmen : En studie om differentiering bland musikstreamingtjänster

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Riccardo Furrer; Matilda Johansson; My Larsson; [2014]
    Nyckelord :Differentiation; positioning; segmentation; customer involvement; streaming services; music; digital; service marketing; sensory marketing; Differentiering; positionering; segmentering; kundmedverkan; streamingtjänster; musik; digitalt; tjänstemarknadsföring; sinnesmarknadsföring;

    Sammanfattning : Titel: Att inte följa strömmen – en studie om differentiering bland musikstreamingtjänsterFörfattare: Riccardo Furrer, Matilda Johansson och My LarssonHandledare: Kaisa LundKurs: Kandidatuppsats 15hp i Företagsekonomi inriktning Marknadsföring, Music & Event Managementprogrammet, Linnéuniversitetet, Höstterminen 2013SyfteSyftet med denna uppsats är att analysera de sätt digitala prenumerationstjänster inom musiksektorn kan differentiera sig på marknaden. Vi vill även undersöka vad det är konsumenten anser vara viktigt i valet av en digital musiktjänst. LÄS MER

  3. 3. Service Managementprogrammet och dess marknadskommunikation: ett informationsflöde från universitet till student

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Shahin Alex Mollaei; Henrik Politis; Philip Elmblad; [2010]
    Nyckelord :marknadsföring; marknadskommunikation; generation y; högskola; Market study; Marknadsanalys; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte Med denna studie vill vi bredda och fördjupa våra kunskaper inom ämnet marknadskommunikation genom att undersöka vad som påverkar en ung generation vid valet av högskoleutbildning. Syftet med vår uppsats är att undersöka om det uppstår eventuella gap i informationsflödet mellan avsändare och mottagare. LÄS MER

  4. 4. Klagomålshantering – en studie om gapen mellan teori och praktik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Renata Di Lorenzo Marletti; Karima Kraitiss; Bettina Lundberg; [2009]
    Nyckelord :klagomålshantering; känsloarbete och motivation; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Arbetets art: Service Managementprogrammet, inriktning hotell och restaurang, Kandidatuppsats, 15 högskolepoäng Titel: Klagomålshantering – En studie om gapen mellan teori och praktik Engelsk titel: Service recovery – A study about the gaps between theory and practice Handledare: Christer Eldh och Veronica Åberg Datum: Juni 2009 Bakgrund: Det finns många olika teorier om hur klagomål ska hanteras. Vi blev intresserade av klagomålshantering då vi läste en artikel om ämnet, men tyckte att teorin målade upp en idyllisk bild av hur verkligheten ser ut. LÄS MER

  5. 5. Strategier för att hantera säsongsvariationer Fallstudie: Lund

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofia Remgard; Malin Johansson; [2006]
    Nyckelord :destinationsutveckling; säsongsvariationer; privata och offentliga aktörer; profileringsstrategier; konkurrensstrategier; samarbetsstrategier; Tourism; Turism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Säsongsvariationer är ett förekommande fenomen på platser runt om i världen och drabbar aktörer, besökare och invånare på en destination. Intresset för detta fenomen uppstod under en tidigare kurs vid Service Managementprogrammet då vi kom i kontakt med säsongsvariationer i Lund. LÄS MER