Sökning: "Service brokerage"
Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden Service brokerage.
1. Upplevt värde av en fastighetsmäklares tjänster : vilka skillnader finns det mellan köpare respektive säljare
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)Sammanfattning : Denna studie undersöker kunders totalt upplevda servicekvalitet gällande enfastighetsmäklare och hans eller hennes tjänster. Syftet är att undersöka det upplevda värdethos privatpersoner som har köpt eller sålt en privatbostad via en fastighetsmäklare. LÄS MER
2. Portfolio Försäkra Beredskapen för digital tjänsteinnovation i ett försäkringsförmedlingsföretag.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Denna studie undersöker utvecklingen av digitala tjänster och integrationen av innovativ teknik hos försäkringsförmedlingsföretaget Portfolio Försäkra. Under de inledande diskussionerna med VD, Andreas Adolfsson, noterades att företaget hade vissa luckor i sitt digitala tjänsteutbud och saknade användning av innovativ teknik. LÄS MER
3. Fastighetsmäklaren och Gap-Modellen i praktiken : En kvalitativ studie om hur fastighetsmäklare praktiskt åtgärdar gap i kundernas förväntningar.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Abstract Background and Aim: A professional real estate agent offers a service that is constructed by the creation and maintenance of the relationship with both sellers and buyers. It's important for the real estate agent´s survival that he performs and delivers the service quality that customers expect. LÄS MER
4. Mötesbokare inom den svenska fastighetsmäklarbranschen : En mötesbokares påverkan på mäklarens arbetsuppgifter
Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggandeSammanfattning : Bakgrund: I en konstant växande bostadsmarknad så har konkurrensen bland mäklarföretag blivit allt tuffare. Detta har lett till att allt större krav har satts på att serviceleveransen håller en hög kvalité. LÄS MER
5. Balansen mellan det personliga varumärket och företagets varumärke
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : The purpose of the study was to increase understanding of how the personal brand stands in relation to the corporate brand in the real estate brokerage industry. In addition, the study addresses the management of the balance between personal brand and corporate brand from the corporate perspective. LÄS MER