Sökning: "Service encounter"

Visar resultat 6 - 10 av 170 uppsatser innehållade orden Service encounter.

  1. 6. Orchestrating the service encounter in a digital era: How the presence of a greeting online service agent affects customers' experience of visiting a home electronics e-store

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Oskar Eskilsson; Elizabeth Lopez Alushkina; [2023]
    Nyckelord :Service encounter; Social presence; Mere presence; E-commerce;

    Sammanfattning : The service encounter is to an increasing extent being transported to an online context. Companies are more and more often trying to create an initial point of contact when a customer enters a website. LÄS MER

  2. 7. Menstrual Blood, Sweat and Tears: A Qualitative Study on Women’s Menstrual Health Management at Workplace Settings in Maputo, Mozambique

    Master-uppsats, Lunds universitet/Graduate School

    Författare :Ellinor Berglund; [2023]
    Nyckelord :menstrual health management; Mozambique; decent work; gender equality; socio-ecological model of health.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Equal participation in safe and decent work is a crucial factor for achieving gender equality. Despite this, gender-based obstacles remain as workplaces often fail to ensure the human rights, health, and general wellbeing of their employees, with menstrual health being an especially neglected aspect of the gendered workplace experience. LÄS MER

  3. 8. Booming or Baffled : Investigating Baby Boomers’ Attitudes Toward Self-Service Technology and Personal Service Encounters in the Hotel Industry

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Joan Parvazi Nia; Daniel Regnér; [2023]
    Nyckelord :service encounter; self-service technology; SST; customer experience; baby boomers; BB; hotel industry; attitude; hospitality;

    Sammanfattning : The hospitality industry is increasingly incorporating self-service technology, suchas online booking systems, automated check-in and check-out, and in-roomtechnology, to enhance the customer experience and streamline operations. However,there is limited research on the adoption and usage of self-service technology bybaby boomers (BB) in this industry. LÄS MER

  4. 9. Distriktssköterskans upplevelse av telefonrådgivning : systematisk litteraturöversikt

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Melanie Rasmussen; [2023]
    Nyckelord :Telephone advice; district nurse; experiences; caring conversation; Nyckelord: Telefonrådgivning; distriktssköterska; upplevelser; vårdandesamtal.;

    Sammanfattning : Telefonrådgivning inom primärvård och vid sjukvårdsrådgivningen är en vanlig arbetsuppgift för distriktssköterskor. Distriktssköterskor ska genom icke-visuell kommunikation göra patientssäkra bedömningar och hänvisa uppringaren till rätt vårdnivå, ibland via information i andra hand. LÄS MER

  5. 10. Att återvända från ett offline fängelse till ett online samhälle : En analys av hur olika aktörer ser på och arbetar med bryggan mellan digital exkludering till digital inkludering inom svenska Kriminalvården

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Informationssystem och digitalisering; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Felicia Dolk; Emma Johansson; [2023]
    Nyckelord :Digital inkludering; digital exkludering; utanförskap; innanförskap; digital teknik; Smart Prison; kriminalvård; säkerhet; rehabilitering; återintegrering; frigivningsförberedelse;

    Sammanfattning : Första kvartalet år 2023 var det 6098 personer som satt frihetsberövade på Kriminalvårdens anstalter runt om i Sverige. Gemensamt för dem är att de saknar tillgång till internet och annan digital teknik. Frihetsberövade är en grupp som tvingats in i ett digitalt utanförskap, till följd av straffet de avtjänar. LÄS MER