Sökning: "Service infusion"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Service infusion.

  1. 1. Free-to-fee - en fråga om affärslogik : Utmaningen att ta betalt för tjänster

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Bernt Gustin; Malin Thunholm; [2024]
    Nyckelord :Free-to-Fee; Service Infusion; servitization; Product-Service Systems; Service-Dominant Logic; Tjänster; tjänstelogik; Free-to-Fee; tjänstefiering; service infusion; product-service systems;

    Sammanfattning : Inledning: Den tillverkande industrin har länge ansetts ha en stor tillväxtpotential i en ökad tjänstefiering och att det finns en stor outnyttjad potential i tjänster för sålda produkter som kan realiseras genom intäkter för tidigare upplevda gratistjänster genom en process som kallas Free-to-Fee. Syfte: Studiens syfte är att undersöka tillverkande företags interna förståelse av de processer som leder till behovet att genomföra en Free-to-Fee-transition, det vill säga hur man idag hanterar tjänster relativt produkter i sina erbjudanden till marknaden och varför man i vissa fall inkluderar tjänster “gratis” i samband med en produktförsäljning. LÄS MER

  2. 2. Affärsmodeller mot tjänsteinfusion : För att underlätta lansering av digitala verktyg, öka konkurrenskraft och främja hållbarhet

    Master-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Eleonora Berglund; Malin Lindersson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Corporate social responsibility and customers' needs are contributing factors to the driving force behind companies' investments in technological innovation, which creates a demand for complex business models. Business model innovation and servitization has long been acknowledged for its financial and environmental benefits. LÄS MER

  3. 3. The Excessive Servitization: A close look on Ericsson's case, and its implications on servitization theory

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Adrian Nicoli; Luyuan Liu; [2019]
    Nyckelord :Servitization; Service infusion; Service dilution; Servitization failure; Deservitization;

    Sammanfattning : Servitization is often described as a linear process, in which a company journeys from product centric to service centric. The choice is strongly advised both in theory and practice. We offer an inherently different view in this thesis, that we believe to be a deeper understanding of the phenomenon of servitization. LÄS MER

  4. 4. Interventions influencing mainstream pre-service teachers' attitudes towards inclusion : A systematic literature review from 2000 to 2015

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, CHILD

    Författare :Camille Richert; [2016]
    Nyckelord :Attitudes; change of attitudes; general education; inclusion; intervention; mainstream schools; pre-service teachers; student teacher; university;

    Sammanfattning : Mainstream teachers are key for developing inclusive schools. Many times they do not feel prepared to deal with inclusive classrooms and may have negative attitudes towards inclusion. The aim of this study was to examine interventions that can affect mainstream pre-service teachers’ attitudes towards inclusion during their studies. LÄS MER

  5. 5. A graph database management system for a logistics-related service

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Marcus Walldén; Aylin Özkan; [2016]
    Nyckelord :Graph database; Relational database; Prototype; Logistics; Graph analysis; NoSQL; Grafdatabas; Relationsdatabas; Prototyp; Logistik; Grafanalys; NoSQL;

    Sammanfattning : Higher demands on database systems have lead to an increased popularity of certain database system types in some niche areas. One such niche area is graph networks, such as social networks or logistics networks. LÄS MER