Sökning: "Service marknadsföring future"

Visar resultat 11 - 15 av 97 uppsatser innehållade orden Service marknadsföring future.

  1. 11. Små lokala företag och sociala medier : En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Maja Helsing; Julia Strid; [2021]
    Nyckelord :CBBE; Social media marketing; SME; Local business; Customer relationship; CBBE; Sociala medier marknadsföring; Små företag; Lokala företag; Kundrelation;

    Sammanfattning : Titel: Små lokala företag och sociala medier -En kvalitativ studie av små lokala företags användning av sociala medier för att gynna varumärkets brand equity Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. Författare: Maja Helsing och Julia Strid Handledare: Peter Ek Datum: 2021 – juni  Syfte: Syftet med denna uppsats var att utveckla kunskapen kring hur små lokala företag kan förbättra deras egen brand equity genom att använda sociala medier. LÄS MER

  2. 12. Customers & Innovation as Share Price Determinants of The Cloud's New Cornerstone

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Carl Oscar Milebratt; Oscar Holmbergh; [2021]
    Nyckelord :Software-as-a-Service; Subscription-based enterprises; Earnings per share; Research and development; Customer Acquisition Cost;

    Sammanfattning : This paper examines the effect of revenue, customer acquisition cost, research and development expenses, and earnings per share on the share price movements of SaaS companies listed on the New York Stock Exchange or Nasdaq. Additionally, the report explores if the metrics explanatory power varies between large SaaS companies (market capitalization > 10 billion USD) and mid- and small-cap companies (market capitalization < 10 billion USD). LÄS MER

  3. 13. Från intern kund till slutkund : En studie om förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering, ett bidrag och en genomgång.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Gustav Ternander; Alexander Puhls; [2021]
    Nyckelord :Internal marketing; Customer orientation; External marketing; Employees; Service quality; Systematic literature review; Intern marknadsföring; Kundorientering; Extern marknadsföring; Medarbetare; Tjänstekvalité; Systematisk litteraturgenomgång;

    Sammanfattning : Frågeställningar:  Vad är förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering inom den svenska banksektorn? Vad finns det för kunskapsgap i förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering? Syfte: Syftet med denna studie är tvådelad. För det första syftar studien till att bidra med förståelse för hur förhållandet mellan intern marknadsföring och kundorientering kan studeras genom empirisk granskning av teorier på en oprövad kontext. LÄS MER

  4. 14. The Right Bricks for a World of Clicks - How the role of the physical fashion store is shifting in an increasingly digitalized market.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Vasileios Dimopoulos; Velitchko Velichkov; [2021]
    Nyckelord :Retail; Digitalization; Fashion; Omnichannel; Showrooming Webrooming;

    Sammanfattning : Over the past decades, digitalization and e-commerce have transformed the retailing industry. Some sectors have seen it render the brick and mortar store all but obsolete; in others, it creates new opportunities for cross-channel synergies. LÄS MER

  5. 15. Digital förberedelse inför ett bilköp : En studie kring användarförväntningar online

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Niklas Bank; [2021]
    Nyckelord :Purchase behaviour; user expectations; user experience; online-reviews; online forums; Köpbeteende; Användarförväntningar user expectations ; användarupplevelse user experience ; online-recensioner; diskussionsforum;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har bidragit till att man inför ett köpbeslut kan inhämta information från en mängd olika håll och i samband med det har forskningsbegrepp som elektronisk mun-till-mun marknadsföring (eWom) börjat äga rum genom att människor recenserar produkter, skriver om dom på sociala medier och betygsätter varorna. Dessa aspekter bidrar till att man kan bygga upp en trygghet inför sitt köp. LÄS MER