Sökning: "Service recovery-paradoxen"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Service recovery-paradoxen.

  1. 1. Service Recovery Inom Flygbranschen Utifrån Ett Konsumentperspektiv : En kvantitativ studie om konsumenternas syn på flygbolagens service recovery arbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Emil Björklund; Carl Svärd; [2023]
    Nyckelord :Service recovery paradoxen; service failure; service recovery.;

    Sammanfattning : Title: Service recovery in the airline industry from a consumer perspective: A quantitative study on consumers' view of the airlines' service recovery work.Level: Student thesis, final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Author: Carl Svärd & Emil BjörklundSupervisor: Alice Schmuck Date: 2023, January. LÄS MER

  2. 2. Service recovery 2.0

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Strömberg; [2019]
    Nyckelord :Service recovery; Service recovery-paradoxen; Klagomålshantering; Sociala medier; Facebook; Rättvisa; Förväntningar; Relationsmarknadsföring; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Uppsatsens syfte är att analysera och förstå service recovery-processen i ett serviceföretag med en komplex verksamhet genom att fokusera på klagomål som framförts i sociala medier. Metod: Undersökningen bygger på en kvalitativ fallstudie av ett företag i kryssningsbranschen. LÄS MER

  3. 3. Klagomål - gratis råd från dina mest lojala kunder?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Jenny Frithiof; Linn Hansson; Paulina Steffen; [2011]
    Nyckelord :klagomål; klagomålshantering; service recovery; empowerment; service recoveryparadoxen; företagskultur; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Klagomål drabbar förr eller senare alla restauranger och de måste därför kunna hantera dem på ett korrekt sätt. Många teoretiker förespråkar att hanteringen av klagomål ska ske systematisk, och vi vill undersöka detta tema närmare. LÄS MER