Sökning: "Service user participation"

Visar resultat 16 - 20 av 48 uppsatser innehållade orden Service user participation.

  1. 16. Användarmedverkan vid utveckling av digitala tjänster : En kvalitativ studie på fem statliga förvaltningsmyndigheter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Kristina Makhoul; [2021]
    Nyckelord :User participation; user involvement; citizen involvement; e-services; public e-services; digital services; managing authorities; state agencies; agencies; challenges; Användarmedverkan; användarinvolvering; medborgarmedverkan; e-tjänster; offentliga e-tjänster; digitala tjänster; förvaltningsmyndigheter; statliga myndigheter; myndigheter; utmaningar;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie har varit att undersöka användarmedverkan vid utveckling av digitala tjänster hos statliga förvaltningsmyndigheter i Sverige. Tidigare har forskning fokuserat på att undersöka kommuner och deras involvering av användaren vid utveckling av tjänster. LÄS MER

  2. 17. Maximizing Positive User Experience at a career-coaching program – A focus on the perspective of Universal Design

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Yin Hay Wong; [2021]
    Nyckelord :Universal Design; User Experience; Equality; Equitable access; Inclusion; Career; Career-coaching; Ethnography; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Universal Design is a design principle that has been in recent years gaining growing prevalence in the design of physical and social environments and product innovation. Universal Design is referred to as the process of creating products, services, and environments for people with a wide range of (dis)abilities and other characteristics, without special adaptation ‘to the greatest extent possible. LÄS MER

  3. 18. Challenges of Service User Participation in Human Service Organisations: A Case Study in a Swedish Charity Organisation

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Monika Larsson; [2020-10-19]
    Nyckelord :Service user participation; human service organisations; moral work; isomorphism; and institutional logics;

    Sammanfattning : This report aims to explore the failures of service user participation initiatives in human service organisations. Despite the positive portrayals of service user participation and goals towards implementation, often times putting it into practice may fail. LÄS MER

  4. 19. Brukarens individuella behov eller systemets behov? : en kvalitativ studie om hur personal på daglig verksamhet arbetar med brukarens individuella behov

    Kandidat-uppsats, Ersta Sköndal Bräcke högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Nina Dazdarevic; Alexandra Stünkel; [2020]
    Nyckelord :Individual needs; Intellectual disability; Daily activity centres; Individuella behov; Intellektuell funktionsnedsättning; Daglig verksamhet;

    Sammanfattning : Enligt lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) har de som tillhör personkrets 1 eller 2 rätt till insatsen daglig verksamhet. Av samtliga tio insatser enligt LSS är daglig verksamhet vanligast. LÄS MER

  5. 20. Collecting and Integrating Customer Feedback: A Case Study of SaaS Companies Working B2B

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Oscar Ahlgren; Johanna Dalentoft; [2020]
    Nyckelord :Software-as-a-Service; SaaS; customer feedback collection; B2B; user input; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Even though companies are aiming for an agile way of working, and by that mainly focusing on providing value to their customers, it is challenging to get accurate customer data. Software companies are struggling in effectively and efficiently integrating customer feedback in their development processes. LÄS MER