Sökning: "Service user participation"

Visar resultat 6 - 10 av 48 uppsatser innehållade orden Service user participation.

  1. 6. Kundens Röst i Organisationen : Utveckling av kundorienterade verktyg för kvalitativa kundstudier i stor skala

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Jonathan Blom; [2023]
    Nyckelord :Kundorienterad tjänsteutveckling; samskapande; användarvänliget; kvalitativa kundstudier;

    Sammanfattning : Bakgrund: Trots ett växande konsensus att bli mer kundorienterad som organisation är en strategisk nödvändighet i dagens läge, har organisationer svårt att veta hur de själva kan göra den transformationen. Forskning visar att organisationer stöter på utmaningar kring hur de kan ta in mer kvalitativa data från sina kunder, och att använda sig av kundens röst i en samverkan för att förbättra och skapa innovativa lösningar. LÄS MER

  2. 7. ATT ALDRIG GE UPP DELAKTIGHETEN Om socialsekreterares arbete för att klienten ska ha en röst i beslut som rör deras liv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Betina Distler; Emma Bohlin; [2022-06-02]
    Nyckelord :delaktighet; funktionshinder; handlingsutrymme; företrädarskap; New Public Management;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka socialsekreterares syn på delaktighet inom lagrummen SoL och LSS. Hur de beskriver delaktighet i sin roll som socialsekreterare i arbetet med vuxna med funktionshinder. LÄS MER

  3. 8. The Potential of Data Centre Participation in Ancillary Service Markets in Sweden

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Jenny Hansson; [2022]
    Nyckelord :Demand side management; Ancillary services; Data centre; Battery storage; Flexibility services; Efterfrågestyrning; Stödtjänster; Datacenter; Batterilagring; Flexibilitetstjänster.;

    Sammanfattning : Today’s society already requires a great connectivity network. This need will only increase in the future, and EDGE data centres are concepts meeting this future need, where the computational power is deployed close to the end user. LÄS MER

  4. 9. Adapting the backchanneling behaviour of a social robot to increase user engagement : A study using social robots with contingent backchanneling behaviour

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Daniel Alexander Kazzi; VIncent Winberg; [2022]
    Nyckelord :Artificial intelligence; Human-robot interaction; Service robots;

    Sammanfattning : There are many aspects of human communication that affects the nature of an interaction; examples include voice intonation and facial expressions. A particular type of verbal and non-verbal cues, so called backchannels, have an underlying role in shaping conversations. LÄS MER

  5. 10. Samhällsservice i kommunala biblioteksplaner

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för ABM

    Författare :Sarah Schuster; [2022]
    Nyckelord :Library services to users; Societal service; Citizen services; Library rules and regulations; Public library–government policy; COVID-19; Serviceverksamhet på bibliotek; medborgarkontor; bibliotekslagstiftning; bibliotek och samhälle; folkbibliotek; Covid-19;

    Sammanfattning : In this master’s thesis I examine how services like societal service and citizen service are described and motivated in municipal library plans over time, and how the design of these library plans affects the descriptions of service. Services are in this thesis described as services that members of the municipality needs help with, in order to perform tasks important in their everyday lives. LÄS MER