Sökning: "Servicecenter"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet Servicecenter.
1. A case study on Trucks’Crossmembers at Volvo Group
Master-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : This thesis aims at investigating the crossmember business within the context of Volvo Trucks, with a focus on identifying standardization opportunities and optimizing the supply chain for improved efficiency and cost savings. The objectives of this study include mapping commonalities in design, raw material grade, surface finish, and thickness across different trucks and brands. LÄS MER
2. Analysis of Value Ideals in Swedish Government Agency Electronic Archive projects : Value ideals in four electronic archive projects
Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologiSammanfattning : The values and motives behind e-Government projects are sometimes taken forgranted and are often considered as synchronised. Electronic archives can beconsidered a vital e-Government project, and the aim of this study was toinvestigate the values behind electronic archive projects for government agencies. LÄS MER
3. När informationssystemen leder till dubbelarbete : En fallstudie av ärendehanteringen inom Huddinge kommun
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/MedieteknikSammanfattning : Idag sker organisatoriskt administrationsarbete till stor del med hjälp av datoriserad teknik. Det finns dock en ineffektivitet i hur detta administrationsarbete går till i olika datasystem vilket lett till högre kostnad för mindre genererad nytta åt kunderna. Inom den offentliga sektorn är dessa kunder invånarna. LÄS MER
4. Hur mycket kan vi gallra? : En utvärderingsstudie på hanteringen av leverantörsfakturor på Södra Skogsägarna Ekonomisk Förening
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Begreppet effektivitet har blivit ett allt större fokus inom verksamhetsstyrningen och idag letar företag efter det bästa sättet att genomföra processer på. En process som företag idag lägger stora resurser på är hanteringen av leverantörsfakturor där det tack vare IT:s utveckling finns stora möjligheter till effektivisering. LÄS MER
5. Avvägning mellan arbetsmiljö och effektivitet med hjälp av multikriterieanalys : Hur komplettering av kundtjänst påverkar kundnöjdhet och effektivitet
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informations- och kommunikationssystemSammanfattning : A public organization has a section for customer service which is responsible of order entry from customers concerning errands within real estate and business equipment, cleaning, transport operations and handicap appliance. According to the co-ordinators in hospitals within the organisation the customers are requesting for staff to talk to physically, meaning a person to speak with face to face. LÄS MER