Sökning: "Servicecenter"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade ordet Servicecenter.

  1. 1. A case study on Trucks’Crossmembers at Volvo Group

    Master-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Aman Sultania; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis aims at investigating the crossmember business within the context of Volvo Trucks, with a focus on identifying standardization opportunities and optimizing the supply chain for improved efficiency and cost savings. The objectives of this study include mapping commonalities in design, raw material grade, surface finish, and thickness across different trucks and brands. LÄS MER

  2. 2. Analysis of Value Ideals in Swedish Government Agency Electronic Archive projects : Value ideals in four electronic archive projects

    Master-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Björn Nordgren; [2021]
    Nyckelord :Values; Electronic Archives; e-Government;

    Sammanfattning : The values and motives behind e-Government projects are sometimes taken forgranted and are often considered as synchronised. Electronic archives can beconsidered a vital e-Government project, and the aim of this study was toinvestigate the values behind electronic archive projects for government agencies. LÄS MER

  3. 3. När informationssystemen leder till dubbelarbete : En fallstudie av ärendehanteringen inom Huddinge kommun

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Julia Barton; Sandra Flygare; [2017]
    Nyckelord :case management; information system; usability; data management; municipality; ärendehantering; informationssystem; användbarhet; datahantering; kommun;

    Sammanfattning : Idag sker organisatoriskt administrationsarbete till stor del med hjälp av datoriserad teknik. Det finns dock en ineffektivitet i hur detta administrationsarbete går till i olika datasystem vilket lett till högre kostnad för mindre genererad nytta åt kunderna. Inom den offentliga sektorn är dessa kunder invånarna. LÄS MER

  4. 4. Hur mycket kan vi gallra? : En utvärderingsstudie på hanteringen av leverantörsfakturor på Södra Skogsägarna Ekonomisk Förening

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Filip Nordström; Johan Hallén; Viktor Lööf; [2016]
    Nyckelord :Managing accounts payable; Process; Streamlining; Internal controll activities; Lean; Södra; Hantering av leverantörsfakturor; Process; Effektivisering; Kontrollaktiviteter; Lean; Södra;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Begreppet effektivitet har blivit ett allt större fokus inom verksamhetsstyrningen och idag letar företag efter det bästa sättet att genomföra processer på. En process som företag idag lägger stora resurser på är hanteringen av leverantörsfakturor där det tack vare IT:s utveckling finns stora möjligheter till effektivisering. LÄS MER

  5. 5. Avvägning mellan arbetsmiljö och effektivitet med hjälp av multikriterieanalys : Hur komplettering av kundtjänst påverkar kundnöjdhet och effektivitet

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informations- och kommunikationssystem

    Författare :Annika Hasselblad; [2016]
    Nyckelord :multi-criteria analysis; decision model; DecideIT.; multikriterieanalys; beslutsmodell; DecideIT.;

    Sammanfattning : A public organization has a section for customer service which is responsible of order entry from customers concerning errands within real estate and business equipment, cleaning, transport operations and handicap appliance. According to the co-ordinators in hospitals within the organisation the customers are requesting for staff to talk to physically, meaning a person to speak with face to face. LÄS MER