Sökning: "Servicekontoret"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Servicekontoret.

  1. 1. Flödeseffektivisering av däckbytesprocess : En fallstudie inom produktion

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Kristina Avramsson Volcini; Ritta Naiem; [2022]
    Nyckelord :flödeseffektivitet; lean-management; värdeflödeskartläggning; kundvärde; störningar; slöserier och Kaizen;

    Sammanfattning : Denna studie har undersökt och identifierat vilka utmaningar och slöserier som en däckbytesprocess står inför. Förvaltningen som författarna valt att pröva teorier på är Servicekontoret i Borås Stad. Produktionsprocessen i fråga är: Däckbytesprocessen. LÄS MER

  2. 2. Arbetsmiljö : En fallstudie med servicekontoret Borås

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Tobias Andersson; Maryam Kolivand; [2020]
    Nyckelord :arbetsmiljö; byggteknik; anläggning; risker; projekt; BAS-U; BAS-P; SAM; buller; trafik;

    Sammanfattning : Byggbranschen står inför en utmanande situation där efterfrågan är stor, men tillgång till resurser är begränsad, många utländska yrkesarbetare och företag är verksamma i Sverige och det har skett en stor nyrekrytering av inte minst byggtjänstemän, tidplaner är snäva, och det finns riskarbetsmiljön i projekt kan bli lidande. Det är därför extra viktigt att det görs genomarbetade riskbedömningar och att dessa följs upp och revideras fortlöpande under hela projekttiden. LÄS MER

  3. 3. Kvalitetssäkringsarbete : Kvalitetundersökning om hur företag kan minimera anmärkningar före slutbesiktning

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Mehmed Dresevic; Isa El Machharawi; [2019]
    Nyckelord :kvalitet; kvalitetsäkring; erfarenhetsåterföring; arbetsbredning; kommunikation; engagemang; Servicekontoret;

    Sammanfattning : Brist på erfarenhet, bristande kommunikation och stress är några faktorer som kan påverka kvalitetsarbetet i sin helhet. Dessa faktorer finns i vår bransch, byggbranschen där företag och anställda kan påverkas av ovan nämnda faktorer på ett negativt sätt. LÄS MER

  4. 4. First Impressions Last : Ett förbättringsarbete av introduktionsprocessen hos Sandviken kommuns Servicekontor

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för teknikvetenskaper

    Författare :Isabelle Bergqvist; [2019]
    Nyckelord :induction; induction plan; improvement; socialization tactics; total quality management; förbättringsarbete; hörnstensmodellen; introduktion; introduktionsplan; offensiv kvalitetsutveckling; socialiseringsmetoder;

    Sammanfattning : Introduktion för nyanställda ger en första bild av verksamheten och har stor betydelse vad avser nya medarbetares trivsel. En bristfällig introduktion kan således vara avgörande för om en person väljer att stanna kvar i verksamheten eller leta efter andra alternativ. LÄS MER

  5. 5. Borås Stads kris- och katastrofhantering : En kvalitativ studie om organisering, måluppfyllelse, utveckling samt omhändertagande av de drabbade

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärd

    Författare :Annika Hansson; Susanne Khoshaba; [2018]
    Nyckelord :kris- och katastrofhantering; KAH; CKS; Servicekontoret; kris; katastrof;

    Sammanfattning : Uppsatsens syfte är att undersöka kris- och katastrofhanteringens utveckling i Borås Stad och huruvida de uppnår de krav som ställs på kommunal nivå när det kommer till kris- och katastrofhantering samt dess organisering i arbetet. Uppsatsen syftar även till att undersöka hur organiseringen är för dem som drabbats av en kris eller katastrof. LÄS MER