Sökning: "Servicekvalitet"

Visar resultat 1 - 5 av 196 uppsatser innehållade ordet Servicekvalitet.

  1. 1. Quality from the perspective of the internal customer : Internal service experience in a manufacturing industry company

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)

    Författare :Stina Enblom; Silvia Padovan; [2023]
    Nyckelord :customer experience; service quality; internal service quality; service profit chain; customer satisfaction; internal customer satisfaction; customer perceived value; kundupplevelse; servicekvalitet; intern servicekvalitet; service profit chain; kundnöjdhet; intern kundnöjdhet; customer perceived value;

    Sammanfattning : För att förbättra servicekvaliteten är kartläggning och mätning av kundupplevelse en viktig del av förbättringsarbetet. Detta är mestadels studerat ur den externa kundens perspektiv, och inte lika ofta ur den interna kundens. LÄS MER

  2. 2. Självincheckning & personlig service på hotell : den perfekta balansen?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Amir Kanawati Tkhakakhov; Marina Kanjevic; Tilde Sämfors; [2023]
    Nyckelord :Self-service technologies; personal service; SST; hotel experience; young hotel guests; check-in; check-out; expectations.; Självserviceteknologi; personlig service; SST; hotellupplevelse; unga hotellgäster; incheckning; utcheckning; förväntningar; nöjdhet;

    Sammanfattning : This qualitative study investigates how check-in and check-out self-service technology (SST)for hotels affects the hotel experience of young hotel guests. Following study also focuses onevaluating whether the current SST technology meets the expectations of these young guests. LÄS MER

  3. 3. Mobile Traffic Classification and Multi-Cell Base Station Control for Energy-Efficient 5G Networks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Cai Tianzhang; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The global energy consumption of mobile networks is rapidly increasing due to the exponential growth of mobile network traffic. The advent of next-generation cellular technologies such as fifth-generation (5G) and beyond promises higher network throughput and lower latency but also demands higher power consumption for its denser base station (BS) deployment and more energy-intensive processors. LÄS MER

  4. 4. Upplevt värde av en fastighetsmäklares tjänster : vilka skillnader finns det mellan köpare respektive säljare

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Ilham Memic; Erika Bosakova; [2023]
    Nyckelord :Characteristics; real estate agent; expectation; customer; preference.; Egenskaper; fastighetsmäklare; förväntningar; kund; preferens.;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker kunders totalt upplevda servicekvalitet gällande enfastighetsmäklare och hans eller hennes tjänster. Syftet är att undersöka det upplevda värdethos privatpersoner som har köpt eller sålt en privatbostad via en fastighetsmäklare. LÄS MER

  5. 5. Analysis of Performance Parameters for Service Assurance in Radio Access Networks

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Daryell Raymat; Mohammed Chaker; [2023]
    Nyckelord :Key performance indicator in networks; python; data visualisation; cellular network; self-health care; machine learning; Telenor; parameter analysis.; Nyckelprestandaindikator i nätverk; python; datavisualisering; mobilnätverk; själv-hälsovård; maskininlärning; Telenor; parameteranalys.;

    Sammanfattning : During the thesis project, an evaluation tool was developed for Telenor. This tool identifies the most reliable cell within a site based on its standard deviation and systematically ranks the performance of each cell using key performance indicators (KPIs). LÄS MER