Sökning: "Servicekvalitet"
Visar resultat 6 - 10 av 196 uppsatser innehållade ordet Servicekvalitet.
6. Chattbotar och Kundlojalitet : En kvantitativ studie om chattbotar och kundlojalitet inom kundservice på den svenska marknaden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/FöretagsekonomiSammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka om och i sådana fall hur chattbotars kvaliteter och egenskaper påverkar kundlojaliteten hos kunder på den svenska marknaden. Metod: Vi har valt att genomföra en kvantitativ undersökning där datainsamlingen har skett via ett enkätformulär. LÄS MER
7. E-servicekvalitet : En digital resa
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)Sammanfattning : Problemformulering: Den ökade andelen digital närvaro som skett senasteårtiondena har medfört att flera företag med traditionella affärsmodeller,innefattande fysisk butiksförsäljning, fått ställa om hela sina verksamheter.För att på så sätt undvika att få sina verksamheter att gå under. LÄS MER
8. Servicekvalitet i fastighetsbranschen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : Studiens syfte har varit att studera svenska fastighetsföretags fokus på service och vilka medelsamt metoder som används för att mäta, uppnå och förbättra sin servicekvalite.Metoden har varit av kvalitativ ansats. LÄS MER
9. SMARTQUAL LITE : Assessing the Property Management’s Technological Service Quality of Office Buildings in Stockholm
Master-uppsats, KTH/Fastighetsföretagande och finansiella systemSammanfattning : This master's thesis presents the development of a conceptual model, SMARTQUAL LITE, designed to measure and evaluate the quality of services delivered by smart buildings. The purpose of this research is to provide a foundation for a comprehensive service quality model, SMARTQUAL, enabling smart building service providers to enhance their service offerings and effectively meet tenant demands. LÄS MER
10. ”Det är ingen rättighet, utan ett privilegium att få vara här” : En studie om nationsanställda studenters upplevelser av problematiska kundbeteenden
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Uppsala universitets studentnationer har i århundraden fungerat som mötesplatser för kulturella utbyten, fester och evenemang för stadens studenter. Nationerna erbjuder tjänster som i stor utsträckning liknar de tjänster verksamheter inom hospitality-sektorn erbjuder, så som servering av mat och dryck, musikföreställningar och klubb. LÄS MER