Sökning: "Servicemötet"
Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade ordet Servicemötet.
1. SCHOOL FOOD SERVICE QUALITY : A quantitative study about Food Service Professionals’ and parents’ expectations
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kost- och måltidsvetenskapSammanfattning : Background School meals have been seen to promote healthy dietary habits and social equality, in children, if parents are involved. The positive effects in the design of a sustainable school food service system come from a two-way communication between Food Service Professionals (FSP), and parents. LÄS MER
2. Strategier för det nya servicemötet
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syfte: Skapa djupare förståelse för det nya servicemötet utan personal. Studien avser därmed att undersöka hur tjänsteverksamheter arbetar med självservicen för att skapa bra kundbemötanden. Slutligen vill studien även bidra med forskning om hur självservicen har förändrat servicemötet. LÄS MER
3. När det digitala servicelandskapet komprimeras : Hur bygger företag då förtroende?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Den digitala utvecklingen de senaste decennierna har ritat om kartan för var och hur servicemötet äger rum, denna mötesplats benämns i tidigare forskning somservicelandskap. Inom forskningsområdet undersöks traditionellt sett det fysiska servicelandskapet. LÄS MER
4. Att bemöta en digitaliserad konsument - Möjligheter och utmaningar i butikspersonalens servicearbete
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problemområde: Tidigare forskning har visat att digitaliseringens utveckling har en stor påverkan på detaljhandeln. Det står klart att konsumtionsmönster har ändrats och att kunden har allt mer information och produktkunskap. LÄS MER
5. Möten på Caféer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Denna studie har som syfte att bidra till en ökad förståelse för hur interaktionen mellan frontpersonal och kund kommer till uttryck i servicemötet på caféer, genom att undersöka personalens verbala och ickeverbala agerande gentemot kunden. Detta görs genom dolda observationer på ett kedjedrivet- och lokalt café där två frågeställningar styr studiens utformning. LÄS MER