Sökning: "Servicemedarbetare"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Servicemedarbetare.
1. Förändrade yrkesroller i vården. En lösning på flera problem?
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/FörvaltningshögskolanSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att fördjupa kunskapen om hur en uppgiftsväxling, som uppstår genom att man inför en ny yrkesroll till ett redan befintligt system av yrkesroller, påverkar de enskilda yrkesrollerna i detta system. Teori: Studien utgår från Andrew Abbotts professionsteori “The System of Professions” - Att se till den enskilda yrkesrollen i ett system av flera yrkesroller, och hur de påverkar varandra genom inter- och intraprofessionella mekanismer. LÄS MER
2. Eftermarknadsservice - En hård nöt att knäcka : En kvalitativ studie om eftermarknadsservice och dess roll för olika funktioner inom företaget
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Bakgrund: Eftermarknadsservice har både i tidigare forskning och praktiken länge setts som en svårkontrollerad funktion och även ett nödvändigt ont. Som en potentiell källa till konkurrenskraft genom innovation, marknadsföring, ökad kundnöjdhet och lönsamhet ställer vi oss därför frågan varför företag inte lyckas uppnå eftermarknadsservicens fördelar. LÄS MER
3. Mobila applikationer i serviceyrket : En kvalitativ studie om hur mobila applikationer har förändrat arbetet för servicemedarbetare
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Aim This study looks at how mobile applications have changed the situation for customer service employees in Sweden. Background In just a few years, mobile applications have changed our way of working. New electronic tools have been developed and the mobile applications replace manual labour as well as paper documents. LÄS MER
4. Servicemedarbetares upplevelser i mötet med dysfunktionella kunder
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för hälsa och samhälleSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka servicemedarbetares upplevelser och effekterna av mötet med dysfunktionella kunder. I dess förlängning är också ett intresse riktat mot hur ett förebyggande arbete såväl organisatoriskt som arbetsmiljömässigt kan ske. LÄS MER