Sökning: "Servicequality"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade ordet Servicequality.

  1. 1. Effects of Value-Added Service on Customer Retention : A case study on Telenor Bangladesh

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sanjida Rifat Rahman; Jannatul Fardous; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The main purpose of this thesis is to showcase and describe the effect ofvalue added service on customer retention. The investigation has been donethrough a qualitative study which is based on a semi structured interview of10 managers and by analyzing previous theories. LÄS MER

  2. 2. Passagerarens Lustgård : - En studie om resenärens sinnesupplevelse på flygplatsens servicelandskap

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elin Andersson; Max Nyholm; [2016]
    Nyckelord :Airport; sensory marketing; servicescape; servicequality; value co-creation; Flygplats; sinnesmarknadsföring; servicelandskap; servicekvalitet; värdeskapande;

    Sammanfattning : Denna studie är upprättat utefter en kvalitativ branschsektorstudie för att erhålla en djupare förståelse för flygplatsens servicelandskap och kartlägga sinnesmarknadsföringens möjligheter inom sektorn. Syftet är att klarlägga och diskutera värdehöjande faktorer som kan vara betydelsefulla för intressenter på en flygplats. LÄS MER

  3. 3. Är företagen maktlösta? : En studie om hur tjänsteverksamheter kan gynnas av eWOM.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Sofia Persson; Sofia Pettersson; Robin Thunberg; [2015]
    Nyckelord :electronic word-of-mouth; regional airlines; two-way communication; personal connection; hot topics; ambassadorship; servicequality; physical evidence.; elektronisk-word-of-mouth; regionala flygbolag; tvåvägskommunikation; personlig anknytning; snackisar; ambassadörsskap; servicekvalitet; servicelandskap;

    Sammanfattning : Syfte & Forskningsfråga: Syftet med denna studie är att förstå hur regionala flygbolag arbetar med elektronisk word-of-mouth (eWOM) genom att undersöka och analysera på vilket sätt företag kan arbeta med eWOM, vilken betydelse eWOM har för tjänster inom turismsektorns privata marknad samt vilket inflytande konsumenter har genom eWOM. Med syftet i baktanke formulerades forskningsfrågan: Vilken betydelse har eWOM för företag inom turismsektorn och hur kan de använda eWOM i sin marknadsföring?   Metod: I denna studie har vi använt oss utav en kvalitativ metod för att ha möjlighet att få en djupare förståelse för det valda forskningsämnet. LÄS MER

  4. 4. Företagsklimat : En intervjustudie av transportföretag i Växjö kommun

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Tobias Elofsson; [2015]
    Nyckelord :Business environment; servicequality; transporting companies.; Företagsklimat; tjänstekvalitet; transportföretag;

    Sammanfattning : Bakgrund: Svenskt Näringsliv utför årligen undersökningen ”Lokalt näringsliv”, därföretagare får utvärdera sina respektive kommuner gällande det lokala företagsklimatet. I den senaste undersökningen framkommer det att transportbolagen är den generellt sätt minsta nöjda branshen i Växjö kommun. LÄS MER

  5. 5. Viskningar och rop på hjälp! : En kvantitativ studie över profileringen av Scandic Plazas hotellrestaurang

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Therese Edin; Johan Edin; [2013]
    Nyckelord :Positioning; Service; Servicequality; Storytelling; Pricing; Local food; Hotel; Restaurant; Positionering; Service; Servicekvalitet; Storytelling; Prissättning; Lokalproducerat; Hotell; Restaurang;

    Sammanfattning : Scandic Hotels AB driver två hotell i Umeå, Scandic Umeå Syd samt Scandic Plaza Umeå. Det förstnämnda är beläget på Teg ca 15 minuters promenad från centrum, medan det andra ligger mitt i centrum. LÄS MER