Sökning: "Serviceupplevelser"

Hittade 2 uppsatser innehållade ordet Serviceupplevelser.

  1. 1. Självincheckning & personlig service på hotell : den perfekta balansen?

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Turismvetenskap

    Författare :Amir Kanawati Tkhakakhov; Marina Kanjevic; Tilde Sämfors; [2023]
    Nyckelord :Self-service technologies; personal service; SST; hotel experience; young hotel guests; check-in; check-out; expectations.; Självserviceteknologi; personlig service; SST; hotellupplevelse; unga hotellgäster; incheckning; utcheckning; förväntningar; nöjdhet;

    Sammanfattning : This qualitative study investigates how check-in and check-out self-service technology (SST)for hotels affects the hotel experience of young hotel guests. Following study also focuses onevaluating whether the current SST technology meets the expectations of these young guests. LÄS MER

  2. 2. Servicelandskapets påverkan på studenters konsumentbeteende : Undersökning inom mobilabonnemangsbranschen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Rasmus Tyft; [2017]
    Nyckelord :Servicescape; Service experiences; Service quality; Students; Price sensitivity; Service value; Servicelandskap; Serviceupplevelser; Servicekvalité; Studenter; Priskänslighet; Servicevärde;

    Sammanfattning : I Inledningen och problemdiskussionen förklaras bakgrunden till uppsatsen, som är att försöka finna om servicelandskap påverkar studenters konsumentbeteende. Branschen som valdes att undersöka var den svenska mobil abonnemangsbranschen, branschen valdes eftersom den har tillsynes två olika positioneringsstrategier. LÄS MER