Sökning: "Sex Stories"
Visar resultat 11 - 15 av 187 uppsatser innehållade orden Sex Stories.
11. Behöver vi tillföra någonting? Behöver vi plocka bort någonting? : Förskollärares tankar kring relationen mellan materialitet och agens såsom det kommer till uttryck när den fysiska inomhusmiljön utformas utifrån barns lek
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitetSammanfattning : Studiens syfte var att ta del av förskollärares tankar kring relationen mellan materialitet och agens såsom det kommer till uttryck när de utformar den fysiska miljön inomhus utifrån barns lek. Vi utgår från ett onto-epistemologiskt perspektiv och studien bygger på en fenomenografisk metodansats. LÄS MER
12. “Allt handlar om yta i den här världen. Att sälja in sig själv.Och att se till att tillhandahålla det köparna fantiserar om” : En litteraturstudie om hur kvinnor som säljer sex motersättning upplever sin situation inom sexhandeln
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : .... LÄS MER
13. Digitala mötens påverkan på meningsfullhet hos mötesdeltagare : En kvalitativ studie om vilka faktorer som kan bidra till en ökad meningsfullhet i digitala möten
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagandeSammanfattning : Bakgrund: Digitala möten fanns på agendan redan innan Covid-19 existerade men trots detta har pandemin inneburit stora förändringar i arbetssätt hos många människor. Detta har gjort att nya problem har kunnat identifieras kopplat till digitala möten. LÄS MER
14. Från dagisfröken till förskollärare : Förskollärares berättelser om ett förändrat uppdrag
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : Den svenska förskolan som institution började på 1800-talet med barnkrubban där fokus var omsorg. Genom åren förändrades institutionen och 1998 blev det förskola med fokus på omsorg och undervisning som en helhet. LÄS MER
15. Storytelling i kommunikationsfilm : ett outnyttjat verktyg bland svenska destinationsutvecklare?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Storytelling kan ses som ett effektivt marknadsföringsverktyg inom destinationsutveckling. Storytelling, särskilt presenterat i filmformat, har aktualiserats de senaste åren och förekommer som en högt rankad trend och strategi på DestinationsNEXT Future 2021 study, den mest omfattande rapporten i världen inom destinations- och turismbranschen. LÄS MER