Sökning: "Sexhörningen"

Visar resultat 1 - 5 av 10 uppsatser innehållade ordet Sexhörningen.

  1. 1. Utbildning och användandet av personlig försäljning

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :REBECCA STRÖMBERG; LINA SVENSSON; [2013]
    Nyckelord :Service; Kedjebutik; Konkurrensmedel; Sexhörningen; Säljprocessen; Kundbemötande; Personlig försäljning; Personalutbildning; Pedagogiska processen;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att undersöka hur kedjeföretag inom mode utbildar sin butikspersonal inom personlig försäljning och hur personlig försäljning används i säljprocessen i kedjebutiker inom dammode. I den teoretiska referensramen beskrivs sambandet mellan personalen i butiken och den service som en butik kan erbjuda. LÄS MER

  2. 2. Butiksetableringens byggstenar

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :MALIN MOTIN; JULIA ANDERSSON; [2013]
    Nyckelord :Etablering; Modebutik; Målgrupp; Kundunderlag; Segmentering; Life-Value; Butiksläge; Sexhörningen; Marknadsundersökning;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att undersöka om det finns ett kundunderlag för etablering av en modebutik i en mellanstor svensk stad. Butiken som kommer vara vår utgångspunkt i den empiriska delen är modekedjan Monki. LÄS MER

  3. 3. RESEBYRÅERS KONKURRENSFÖRDEL UTIFRÅN SEXHÖRNINGEN : Fritidsresor och Ving, vilken resebyrå väljer kunden utefter positioneringen i sexhörningen?

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Sofia Lindgren; Sarah Kristiansen; [2012]
    Nyckelord :Konkurrensmedelsmix; sexhörningen; resebyrå; positionering; Fish-bein; Peak-experiance;

    Sammanfattning : Resebyråerna växer i allt stadigare takt, allt eftersom fler människor väljer att färdas med flyg på grund av den effektiva globaliseringen som pågår världen om. Ving och Fritidsresor är två resebyråer som följt med utvecklingen sedan mitten av 1900-talet och har nu blivit två av de ledande resebyråerna i Sverige. LÄS MER

  4. 4. Hur påverkas företag och deras konsumenter av sametablering/klustring?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Malin Karlsson; Robin Yséus; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Vi lever idag i ett konsumtionssamhälle som ständigt expanderar. Butikerna har blivitfärre men de existerande butikerna har istället också blivit större. Stadskärnornautvidgas och det byggs hela tiden nya köpcentrum runtomkring städerna eller så utökasde redan befintliga köpcentrumen. LÄS MER

  5. 5. Konkurrensmedelsmix dåtid, nutid och framtid : En studie av fristående egenföretagare

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Sabina Edlund; Lindha Stråt; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om vilka sätt det finns att konkurrera på som butik. Vi valde att undersöka detta ämne för att vi själva har drömmar om att öppna en egen butik. Vi har undersökt butiker i Motala med dess omnejd, som har haft det väldigt tufft under lågkonjunkturen. LÄS MER