Sökning: "Shaders"

Visar resultat 1 - 5 av 43 uppsatser innehållade ordet Shaders.

  1. 1. Exploring procedural generation of planets : Developing a tool to create spherical worlds

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Filip Tripkovic; [2023]
    Nyckelord :Procedural Content Generation; PCG; Planet; World; Sphere; Terrain; Noise; Unity; Editor; Designer; Tool; Game Development;

    Sammanfattning : If you want procedurally generated content in your games, you often have to rely on your own ability to develop the desired tools. This can be limiting for newer game developers, leading to certain types of gameplay not being considered when designing games. LÄS MER

  2. 2. VISUELL PROGRAMMERING OCH SHADERPRESTANDA : En jämförelse mellan shaders gjorda i Unreal Material och HLSL

    M1-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :William Olsson; [2023]
    Nyckelord :Shaders; Unreal Material; Material Blueprint; Prestanda; HLSL; High-Level Shading Language;

    Sammanfattning : Inom spelutveckling vill utvecklare gärna använda sig av visuella effekter för sina spel och genom shaderprogram kan en mångfald av visuella effekter skapas. Det som hindrar spelutvecklare från att använda sig utav alla visuella effekter de vill ha med i spelet är prestandan. LÄS MER

  3. 3. Android Runtime Shader Performance Analysis

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Yang Yang; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : RuntimeShader is newly introduced into Android API from Android 13 (API level 33). The class can be used to build fragment shaders with Android Graphics Shading Language (AGSL), a shading language. LÄS MER

  4. 4. Passiva, hybrida och aktiva metoder för att tillgodose och minska kylbehov i ett flerbostadshus med påverkan av klimatförändring

    Master-uppsats, KTH/Hållbara byggnader

    Författare :Niklas Åström; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Climate change will have a big impact on the built environment especially relating to indoor climate and energy usage. Higher temperatures and insufficient adaptation to heat can have several negative side effects on occupants. LÄS MER

  5. 5. Procedural Textures in CET : Investigating the feasibility of implementing procedural textures in CET

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Sandell Oscar; Schuber Adam; [2023]
    Nyckelord :procedural textures; shaders; CET;

    Sammanfattning : Applications with 3D graphics often utilize high-resolution image textures to enhance re-alism. Image textures are stored as large files, which can result in significant storage spaceallocation for the application. Furthermore, image textures are also disadvantaged becausethey are static and lack flexibility. LÄS MER