Sökning: "Shakespeare"

Visar resultat 1 - 5 av 70 uppsatser innehållade ordet Shakespeare.

  1. 1. Shakespeare’s Representation of Women : A Feminist Reading of Shakespeare’s Hamlet

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Mathilda Samuelsson; [2020]
    Nyckelord :Shakespeare; Hamlet; Gertrude; Ophelia; Women; Feminism; Feminist Criticism; Patriarchy; Femininity; Masculinity;

    Sammanfattning : Shakespeare’s Hamlet is a nuanced play that illustrates revenge, madness, and complex relationships. The paper proposes a feminist reading of Hamlet and analyses the play’s central characters, Gertrude, Ophelia, Hamlet, Claudius, Polonius, and Laertes, and their behaviour under the influence of a patriarchal society. LÄS MER

  2. 2. Abandonment, jealousy and self-invention: : an exploration of the adaptation process in Jeanette Winterson’s ​The Gap of Time

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Jennifer Sundelin; [2020]
    Nyckelord :Adaptation theory; adaptation process; Jeanette Winterson; The Gap of Time; Shakespeare; The Winter s Tale;

    Sammanfattning : This essay explores the adaptation process in ​The Gap of Time ​by Jeanette Winterson, a novel basedon​TheWinter’sTaleb​yWilliamShakespeare.Itisadiscussionandanalysisofthe novel; put in contrast to the play, and an exploration of the different emerging elements and themes in ​The Gap of Time. LÄS MER

  3. 3. Shakespeare eller Schiefauer? : Mekanismer bakom kanonbildandet i svenskämnet för årskurs 7–9 samt gymnasieskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Camilla Villemo Widman; [2020]
    Nyckelord :Canon; literature; high school; upper secondary school; text selection; teaching materials; anthologies; credentials; Kanon; litteratur; högstadieskolan; gymnasieskolan; texturval; läromedel; antologier; legitimering;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att studera den mer eller mindre medvetna litteraturkanon som skapas genom lärares val av litteratur i undervisningen inom svenskämnet för årskurs 7–9 och gymnasieskolan. För att uppnå syftet genomfördes en enkätundersökning som en grund för läromedels- och antologianalys av de verk som svensklärarna nämnde i enkäten. LÄS MER

  4. 4. Ferdinand... they should have called you Caliban : En intertextuell karaktärsanalys av huvudpersonerna i John Fowles roman The Collector och William Shakespeares pjäs The Tempest

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för språk, litteratur och interkultur (from 2013)

    Författare :Amanda Holmberg; [2019]
    Nyckelord :John Fowles; The Collector; William Shakespeare; The Tempest; Intertextuality; Characterization; John Fowles; The Collector; William Shakespeare; The Tempest; Intertextualitet; Karakterisering;

    Sammanfattning : This essay analyses the two main characters in John Fowles’s novel The Collector and the three characters Miranda, Ferdinand and Caliban in William Shakespeare’s play The Tempest, as well as the intertextual connection between them. The essay is based off the idea of intertextuality, which refers to a connection between texts. LÄS MER

  5. 5. “When shall we laugh?”: Gratiano and the two faces of comedy in William Shakespeare’s The Merchant of Venice

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionen

    Författare :Jakob Lindner; [2019]
    Nyckelord :Shakespeare; The Merchant of Venice; Freud; Bakhtin; comedy; relief theory;

    Sammanfattning : Comedy is an inherently pleasurable phenomenon with beneficial psychological functions, but its potential to bring on undesirable and socially destabilizing consequences is less intuitively obvious. In this essay, I argue that one of the hitherto under-recognized features of William Shakespeare’s The Merchant of Venice is its covert problematization of the phenomenon of comedy itself, and that the play invites its audience to become more aware of in what situations laughter is constructive and appropriate. LÄS MER