Sökning: "Shared Service Center"
Visar resultat 1 - 5 av 38 uppsatser innehållade orden Shared Service Center.
1. Mellan stad och land
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : I en tätort söder om Stockholm ligger Karlskronaviken, beläget i ett naturskönt, sjönära område där sommarvillor, fritidshus, egnahem och mindre jordbruk samsats om marken sedan sekelskiftet. Med närheten till Rönninges centrum och dess service samt kollektivtrafik till Stockholm och Södertälje är det inte konstigt att området sedan en tid tillbaka exploateras. LÄS MER
2. Human Recources Shared Service Center ur ett användarperspektiv : En kvalitativ studie avseende första linjens chefers erfarenheter av HR-Direkt.
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Syftet med denna kandidatuppsats är att undersöka hur ett HR-Shared Service Center fungerar ur ett användarperspektiv inom offentlig sektor. Fokus ligger på att undersöka första linjens chefers erfarenheter av Region Dalarnas motsvarighet till ett Shared Service Center (SSC), benämnt HR-Direkt. LÄS MER
3. Fostering Knowledge sharing through HRM practicesin Competence Call Center
Master-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : It is no longer news that organizations are now highly dependent on knowledge assets as a primary source of competitive advantage. It is for this reason that knowledge is considered as powerful because it one aspect that guarantees sustainable source of success of any organization. LÄS MER
4. HRBP-rollen och samspelet inom HR-funktionen - En fallstudie i en shared service-organisation
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Shared service organizations have become a commonly used model in how to organize the HR function in large organizations. The HR function is here divided in three parts: HR business partners, service centre and centre of expertise. LÄS MER
5. How does the removal of repetitive tasks affect motivation? -A study of motivation within shared service centers
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate how the removal of repetitive tasks would affect employees’ motivation. Theoretical framework: The theoretical framework of this thesis is built upon theory regarding motivation, feedback, boring tasks and commitment. LÄS MER