Sökning: "Shared Value Creation"
Visar resultat 1 - 5 av 99 uppsatser innehållade orden Shared Value Creation.
1. Contextual Implications on Sustainable Entrepreneurship : a qualitative study on Food Waste Platforms contribution to reducing food waste in Sweden
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : The global issue of food waste persists, with local digital solutions emerging to address aspects of this problem. Inspired by new economic models like the shared economy, Food waste platforms embody sustainable entrepreneurship. LÄS MER
2. Från risk till möjlighet? : En utforskande studie om värdeskapande i en ESG Due Diligence-process
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats undersöker värdet av att inkludera hållbarhet och ESG i en due diligence-process inom kontexten för internationella företagsförvärv. Ett konsultperspektiv tillämpades på grund av externa rådgivares vidsträcka erfarenhet och insyn i denna relativt nya process. LÄS MER
3. Value creation within a digital service platform through the lens of service-dominant (S-D) logic : A case study of Eljun’s digital payment platform
Master-uppsats, Uppsala universitet/Industriell teknikSammanfattning : The number of companies who base their business model on digital platforms has increased in the recent years. Successful examples of digital platforms are e.g., Airbnb, Klarna or Uber. LÄS MER
4. Bridging the GAP for knowledge creation in an international project : A qualitative case study for SIREUS, a SACC-USA program
Master-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background:The management of knowledge within organizations and projects has become increasinglyimportant. In addition, the number of transnational projects is on the rise. Moreover, projectsare considered the loci where new knowledge is generated. LÄS MER
5. ”Trygghet och förutsägbarhet så att alla vågar delta” : En studie om samläsning för elever med intellektuell funktionsnedsättning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Introduktion: Denna studie undersöker lärarnas upplevelser och erfarenheter av att undervisa elever från anpassad skola och elever från grundskolan i samma klassrum vid samma tidpunkt. Fokus är att studera hur lärare beskriver arbetet med samläsning och vilka förutsättningar dessa har för att bedriva samläsning. LÄS MER