Sökning: "Shared service organization"
Visar resultat 1 - 5 av 50 uppsatser innehållade orden Shared service organization.
1. HR-transformation: Det värdeskapande HR-arbetet? : En HR-transformation ur två perspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Human Resources arbetet har präglats av ständiga förändringar och ställt krav på organisationers anpassning till utvecklingen vilket främst skett genom framtagna modeller. Konceptet HR-transformation och modellen shared service har fått stort genomslag i Sverige där fokuset varit på att centralisera och effektivisera HR-arbetet. LÄS MER
2. Assessment of servitization capabilities in the manufacturing industry from a maturity perspective
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Investigating servitization capabilities in the manufacturing industry, through a maturity profile analysis. The purpose is to increase understanding of the relationship between capabilities and the contingency revolving maturity through an exploratory study that seeks to increase the knowledge of shared and divergent capabilities through cross-case analysis of organization incumbent to different maturity stages of servitization. LÄS MER
3. KRIMINELLAS REVANSCH I SAMHÄLLET : En kvalitativ studie av frivillighetsorganisationen KRIS arbete i samverkan med Kriminalvården
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för kriminologi (KR)Sammanfattning : Den första tiden efter frigivning beskrivs som kritisk gällande återfall i brott då det innebär hinder och svårigheter i att anpassa sig till en konform livsstil. När det gäller dessa hinder kan frivilligorganisationer bidra till att minska återfall i brott. LÄS MER
4. Faktorer av betydelse för arbetstillfredsställelse hos brandmän : En kvalitativ studie på en brandstation
Master-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologiSammanfattning : Studiens syfte var att undersöka upplevelser av arbetstillfredsställelse hos brandmän. Forskningen om brandmän har i ringa omfattning fokuserat på hälsofrämjande faktorer inom yrket och det finns begränsat med kvalitativ forskning kring arbetstillfredsställelse hos brandmän. För denna studie användes därför en kvalitativ metod. LÄS MER
5. Kundens Röst i Organisationen : Utveckling av kundorienterade verktyg för kvalitativa kundstudier i stor skala
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Bakgrund: Trots ett växande konsensus att bli mer kundorienterad som organisation är en strategisk nödvändighet i dagens läge, har organisationer svårt att veta hur de själva kan göra den transformationen. Forskning visar att organisationer stöter på utmaningar kring hur de kan ta in mer kvalitativa data från sina kunder, och att använda sig av kundens röst i en samverkan för att förbättra och skapa innovativa lösningar. LÄS MER