Avancerad sökning
Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Den moderna informationsspridningen- en studie om rykten i virtuella rum
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vår utgångspunkt i denna studie är att studera hur ryktena byggs upp och sprids i det virtuella rummet, med fokus på företagsrykten som på olika sätt når sociala medier. Således studerar vi hur organiseringen av ryktesspridning sker, i det virtuella rummet. LÄS MER
2. Naturligt och traditionellt eller äventyr och hälsa? En studie av de kulturella värden som framhävs i dagens matreklam
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Titel: Naturligt och traditionellt eller äventyr och hälsa? En studie av de kulturella värden som framhävs i dagens matreklam Författare: Kumri Altunkaynak 850402, Shugla Farouq 850407. Handledare: Tobias Linne. Syfte: Vår avsikt med denna studie är att analysera matreklam i tv och de olika kulturella värden som dyker upp i matreklamen. LÄS MER
3. Varumärken producerar karaktären ”Vodka Martini, shaken not stirred”- En narrativ studie av tre Bondfilmer
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Vårt syfte är att studera vilken roll produkt/varumärkes placering har i förhållande till huvudkaraktärer i filmer, ur ett narrativt perspektiv. Vi vill undersöka hur produkter/varumärken på olika sätt kompletterar karaktärerna. LÄS MER