Sökning: "Siba"
Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade ordet Siba.
1. Innovativ doseringsask
M1-uppsats, KTH/ProduktionsutvecklingSammanfattning : Detta examensarbete fokuserar på att designa och utveckla en doseringsask som kan underlätta medicindoseringsprocessen för användare, särskilt personer som lider av kroniska sjukdomar. Målet är att skapa en enkel och användarvänlig produkt som hjälper användarna att hålla reda på rätt dosering och tidpunkt för medicinering. LÄS MER
2. Hemelektronikbranschens anpassning till mobil e-handel : En studie om svårigheter och m-handelslösningar
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Handeln idag är inte längre begränsad till handel via fysiska butiker eller datorer, utan finns numera tillgänglig i mobilen när som helst och var som helst. Mobil e-handel har haft en kraftig ökning i Sverige de senaste åren. LÄS MER
3. The Influence of Store Atmosphere on Shoppers’ Impulse Purchasing Behavior
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Background The forms of retailing can be divided into store retailing and non-store retailing. It is necessary for retailers who base their business in the fixed locations to conduct in-store marketing in the physical environment to enhance sales performance. LÄS MER
4. Harmoniserad intäktsredovisning för detaljhandeln -En studie av fem handelshus: ICA, COOP, Axfood, Tesco och Siba
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: De två globala normsättarna IFRS och FASB arbetar hårt för att ta fram en första global standard om intäktsredovisning. Eftersom IFRS är principbaserad och en principbaserad redovisning lättare kan öka jämförbarheten är det IFRS som har fått ett större genomslag på den internationella redovisningen. LÄS MER
5. Irriterande TV-reklam : Vad det är i TV-reklam som är irriterande och hur påverkar det konsumenternas köpbeteende?
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : ABSTRACT Title: Annoying television advertising - What is it about television (TV) commercials that are perceived as annoying and how does it affect the viewer’s purchasing behavior? Level: Final assignment for Bachelor Degree in Business Administration Authors: Benny Berggren and Sofie Erenlöf Supervisor: Jonas Kågström Date: 2012 – May Aim: Advertising can be found in many shapes and forms such as on: billboards, radio stations, public transport and of course on television. The last form of advertising is possibly one of the most effective and widely used methods of advertising due to the wide percentage of households with a TV in this technological age. LÄS MER