Sökning: "Sifo"

Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade ordet Sifo.

  1. 1. Generation Green Exploring the Influence of Demographic Factors and EU-Regulations on Sustainable Investment Decisions

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henry Strandh; Alex Lindberg; [2023-08-25]
    Nyckelord :Sustainable investment; Funds; SFDR; Demographic factors; Age;

    Sammanfattning : The global challenges associated with social and environmental problems have opened up new investment opportunities, more commonly referred to as sustainable investments. The concept of sustainable investment raises questions about which different groups and individuals in society tend to choose it over conventional investments. LÄS MER

  2. 2. State-Sponsored Gambling Advertising

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Otto Lundbergh; Oliver Ohlin; [2023]
    Nyckelord :Swedish Gambling Market; Gambling Advertising; Svenska Spel; Share of Voice;

    Sammanfattning : Gambling in Sweden is increasing and is a large issue for both individuals and the state. The largest actor on the Swedish market is the state-owned company Svenska Spel which offers gambling services online and with a monopoly runs casinos and physical slot machines. To promote their games, Svenska Spel advertises through multiple channels. LÄS MER

  3. 3. Hur påverkas konsumenter av kreditmarknadsföring i sociala medier? : En intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Joanna Kauppi; [2022]
    Nyckelord :Yngre konsumenter; Krediter; Konsumtionskrediter; Samlingslån; Sociala medier;  Influencers; Personifierad direktmarknadsföring;

    Sammanfattning : De senaste tio åren har svenskarnas skuldsättning till följd av konsumtionskrediter tredubblats (Sveriges Konsumenter 2021). Samtidigt lägger kreditbolagen allt mer pengar på marknadsföring. Sedan 2010 har finanssektorns investeringar i marknadsföring ökat med cirka 423 procent enligt Kantar Sifo Reklammätningar (Resumé Insikt 2021). LÄS MER

  4. 4. Att kommunicera om klimatet. En fallstudie av Världsnaturfondens kampanj Earth Hour i Sverige.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC); Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Elena Kondryukova; [2022]
    Nyckelord :WWF; Världsnaturfonden; Earth Hour; kommunikation; miljöstyrning; miljökommunikaion; påverkanskampanjer; kampanjer; kommunikationsstrategi; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Climate change is a global threat to human and animals’ well-being on Earth. The threat of climate change has been known for over 30 years and it is now a fact that humans are the main contributing factor to it. Despite this, in 2022 it is no longer an abstract phenomenon, but our reality. LÄS MER

  5. 5. (O)Lust : En kvalitativ studie om killars tankar och erfarenheter av pornografi

    Kandidat-uppsats, Marie Cederschiöld högskola/Institutionen för socialvetenskap

    Författare :Helena Josefine Nordstedt; Di Vallin; [2022]
    Nyckelord :Pornography; Sexuality; Attitudes; Pornography consumption; Impact; Boys; Norms; Pornorgrafi; Sexualitet; Attityder; Porrkonsumtion; Påverkan; Killar; Normer;

    Sammanfattning : Denna studie tar avstamp i den samhälleliga debatten om pornografi och dess påverkan och konsekvenser bland unga. Syftet är därmed att undersöka hur upplevelsen av pornografi beskrivs av unga killar samt hur den eventuellt påverkar både dem själva och andra samt deras relationer. LÄS MER