Sökning: "Signalteori"
Visar resultat 11 - 15 av 60 uppsatser innehållade ordet Signalteori.
11. Instagram Content Publishing and Its Effect on Stock Prices for Swedish Firms : A multiple case study on the economic effect of social media publishing for firms
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Background. Instagram as a social media platform is used by firms as both a com- munication, marketing and promotion tool. In analyses of firms on Twitter, several authors have found connections between positive changes in stock returns and posts on Twitter regarding the firm, both from and about the firm. LÄS MER
12. Investering med hållbarhetsrapporter : En subjektiv bild av investerares syn på hållbarhetsrapporter
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
13. Utdelningspolicy i kritiska marknadstillstånd : En eventstudie om marknadsreaktioner orsakade av indragen utdelning under COVID-19
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna studie avser besvara frågan hur den svenska aktiemarknaden reagerar till information om indragen utdelning under en pandemi. Detta undersöks i en eventstudie för 32 företag noterade på stockholmsbörsen. LÄS MER
14. ESG och finansiell prestation under covid-19-pandemin : En kvantitativ studie om svenska företags finansiella prestation under pandemin kopplat till ESG-betyg
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Background: Sustainability is a commonly discussed topic that continues to grow and has become more important in investment decisions. The opinions regarding the relationship between sustainability and financial performance are divided, and research in the field indicates different results. LÄS MER
15. Aktieåterköp : En eventstudie om marknadsreaktion vid annonsering av aktieåterköp beroende av bakomliggande motiv
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka marknadens reaktion vid offentliggörande av aktieåterköp. Vidare undersöks hur marknaden reagerar beroende av bakomliggande motiv som företagen anger i annonseringen. Det har använts en kvantitativ ansats. LÄS MER