Sökning: "Simon Lidén"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Simon Lidén.
1. Omvårdnadsåtgärder vid ofrivillig ensamhet hos äldre personer
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Ensamhet är en vanlig upplevelse bland äldre runtom i världen. Det är en subjektiv upplevelse som kan leda till både psykisk och fysisk försämring hos individen. Syftet var att belysa omvårdnadsåtgärder som kan tillämpas i mötet med äldre personer som lider av ofrivillig ensamhet. LÄS MER
2. Sambandsstudie mellan studenters alkoholvanor och personlighet : En studie om universitetsstudenters alkoholvanor och personlighetsdrag utifrån femfaktormodellen
L3-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka om det fanns ett samband mellan alkoholkonsumtion och personlighetsdimensionerna som beskrivits utifrån Femfaktorteorin samt mellan variablerna kön, ålder, civilstatus och antal barn. Vidare var studiens syfte att undersöka om dessa variabler kan predicera alkoholkonsumtion. LÄS MER
3. The Emergence of Collaborative Economy : Towards a Changing Relational Mindset
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The arising economic phenomenon collaborative economy challenges the traditional relationship between producer, retailer and consumer, where the shift has changed to consumers valuing access over ownership. With the help from semi-structured interviews with company representatives using either a traditional business model or/and a collaborative business model in the transportation and accommodation industry, this thesis aims to investigate how this shift is affecting the relationship between companies and consumers. LÄS MER
4. Survival of The Fittest - A Quantitative Study on the Effect of Celebrity Fit on Swedish Consumer Attitudes
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : Much research has been done with the intention to help companies determine how to choose celebrity endorser. One of the most commonly used theories is source credibility tbeory, which states that a celebrity endorser ought to have a high fit with the product endorsed. LÄS MER