Sökning: "Simulering till Verklighet"
Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden Simulering till Verklighet.
1. Optimal Gait Control of Soft Quadruped Robot by Model-based Reinforcement Learning
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Quadruped robots offer distinct advantages in navigating challenging terrains due to their flexible and shock-absorbing characteristics. This flexibility allows them to adapt to uneven surfaces, enhancing their maneuverability. LÄS MER
2. Local traversability assessment in an unmanned ground vehicle : An analysis of mobility on the UGV Husky
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This thesis project aims to learn and understand more about implementing a path planner to the unmanned ground vehicle (UGV), UGV Husky, specifically its traversability algorithm, and investigate how it could be further improved. A surrounding grid is generated around the UGV where each cell contains information connected to its traversability. LÄS MER
3. Bayesian Off-policy Sim-to-Real Transfer for Antenna Tilt Optimization
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Choosing the correct angle of electrical tilt in a radio base station is essential when optimizing for coverage and capacity. A reinforcement learning agent can be trained to make this choice. If the training of the agent in the real world is restricted or even impossible, alternative methods can be used. LÄS MER
4. Är byggnadsbranschen redo för Virtual Reality?
M1-uppsats, Högskolan i Gävle/Energisystem och byggnadsteknikSammanfattning : Tekniken utvecklas ständigt inom alla delar av samhället. Inom byggbranschen så ställsdet allt högre och högre krav på byggnadstekniken. Man bygger höga men smalabyggnader men även långa och komplexa byggnader för att besvara kraven som ställsutifrån ett hållbarhetsperspektiv (Linneuniversitetet, u.å). LÄS MER
5. En simulerad yrkesroll? : Baudrillard, hyperrealitet och examensordningen
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Studien har undersökt huruvida den specialpedagogiska diskursen så som den presenteras i examensordningen kan sägas generera en hyperreell specialpedagogisk yrkesroll. Det empiriska materialet bestående av examensordningarna för specialpedagogutbildningen (1993-2017) har analyserats med diskursteoretisk metod för att sedan placeras i relation till Jean Baudrillards teorier om det postmoderna samhällets simulerade verklighet. LÄS MER