Sökning: "Sin Blomgren"
Visar resultat 1 - 5 av 37 uppsatser innehållade orden Sin Blomgren.
1. Hur, Vad och Varför Inkludering i förskolan? : Inkludering ur förskollärarperspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med vårt arbete är att belysa vilket synsätt som förskollärarna har på det inkluderande arbetet kring barn i förskolans verksamhet. Inkludering är ett teoretiskt begrepp som kan vara svårt att tolka för förskollärare. LÄS MER
2. Chefers upplevelse gällande det sociala och organisatoriska arbetsmiljöansvaret
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för vård, arbetsliv och välfärdSammanfattning : Utgångspunkten har varit att undersöka och belysa chefers upplevelse av det sociala och organisatoriska arbetsmiljöansvaret och vad som driver och ger chefer arbetsmotivation. Med organisatorisk arbetsmiljö menas att det är arbetsgivarens ansvar att sätta de yttre ramarna kring styrning, ledning och fördelningen av arbetsuppgifter samt att det finns delaktighet och engagemang. LÄS MER
3. Högläsning som metod för barns språkutveckling
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : I Läroplanen för grundskolan, förskoleklassen och fritidshemmet, Lgr 11, framgår det att eleverna ska ges rika möjligheter att lyssna, samtala, läsa och skriva och därigenom stärka sin tilltro till sin egen språkliga förmåga (Skolverket 2019). En metod som läraren kan använda för att öppna upp för flertalet av de möjligheterna är högläsning. LÄS MER
4. ”Skrivbord”, ”rum” och ”kollegor” under en pandemi : En grundad teoristudie om distansarbete under en pågående pandemi
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : Intresseområdet för den här studien är arbetssituationen för de som arbetar hemifrån p.g.a.FHM:s rekommendationer. LÄS MER
5. Utvecklares upplevelse av övergång till testdriven utveckling
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknikSammanfattning : Syftet med vår studie har varit att utforska hur utvecklare upplever en övergång från iterativ test-sist-utveckling till testdriven utveckling. I studien refereras testdriven utveckling till som TDD, en förkortning som kommer av engelskans test-driven development. TDD är en iterativ och testfokuserad systemutvecklingsmetod. LÄS MER