Sökning: "Sin Falk"

Visar resultat 6 - 10 av 93 uppsatser innehållade orden Sin Falk.

  1. 6. Antecedenter till självledarskap : En kvantitativ studie om hur arbetsautonomi och stärkande ledarskap påverkar självledarskap och arbetstillfredsställelse

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Martin Bergman Falk; Dan Fällborg; [2023]
    Nyckelord :self-leadership; job-satisfaction; job autonomy; top-down leadership; empowering leadership; självledarskap; arbetstillfredsställelse; arbetsautonomi; stärkande ledarskap;

    Sammanfattning : Syfte: Studien har till syfte att undersöka hur anställdas självledarskap påverkas av arbetsautonomi och stärkande ledarskap samt hur det i sin tur påverkar arbetstillfredsställelse.   Metod: Denna studie utnyttjade en kvantitativ forskningsmetod med en deduktiv ansats. LÄS MER

  2. 7. Kvinnor på toppen - en karriär i motvind? : En kvalitativ studie om kvinnors utmaningar i toppositioner

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Thilda Falk; Evelina Ekvall; [2023]
    Nyckelord :Glass ceiling; glass cliff; equality; gender; board; female underrepresentation; Glastak; glasklippa; jämställdhet; kön; styrelser; kvinnlig underrepresentation;

    Sammanfattning : Näringslivet kantas av en stundande underrepresentation av kvinnor på toppositioner. Därav är syftet med studien att skapa en förståelse kring vad det innebär och hur det upplevs för kvinnor att nå toppositioner i mansdominerade branscher. LÄS MER

  3. 8. Från linjär till cirkulär : En kvalitativ studie om hur svenska modeföretag kan stärka sitt varumärke med hjälp av second hand-försäljning

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Olivia Karlsson Rydermark; Jennifer Åmark; Zanna Haagen; Hilda Falk; [2023]
    Nyckelord :Brand identity; Brand knowledge; Brand associations; Brand image; Brand loyalty; Second Hand; Circular Business Models; Sustainability.; Varumärkesidentitet; Varumärkeskännedom; Varumärkesassociationer; Varumärkesimage; Varumärkeslojalitet; Second hand; Cirkulära affärsmodeller; Hållbarhet.;

    Sammanfattning : Modeindustrin har historiskt sett låtit människor uttrycka sin kreativitet och personlighet genom kläder, men den har också bidragit till överkonsumtion och negativa miljö- och sociala konsekvenser. För att skapa en mer hållbar modeindustri har cirkulära affärsmodeller utvecklats, där återanvändning och återvinning av kläder spelar en viktig roll. LÄS MER

  4. 9. "Man kan inte säga annat än att endorfinerna sprutar" : Pedagogers beskrivningar av arbete med estetiska lärprocesser och resonemang om hur dessa kan vara motivationsskapande för elever

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Ann-Sofi Falk; [2022]
    Nyckelord :elevers motivation; estetiska lärprocesser; varierad undervisning;

    Sammanfattning : Syftet med denna kvalitativa studie är att undersöka pedagogers beskrivningar av arbete med estetiska lärprocesser i sin undervisning och hur pedagogerna resonerar kring att dessa processer har möjlighet att påverka elevers motivation till skolarbetet. Studien bygger på två fokusgruppsintervjuer med sammanlagt sex pedagoger från två olika skolor med estetisk profil. LÄS MER

  5. 10. Bör bostadsrättsföreningar inkludera en kassaflödesanalys i sin årsredovisning?En kvalitativ studie om kassaflödesanalysens påverkan på medlemmar och potentiella medlemma

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Simon Arnelund; Robin Falk; Viktor Pettersson; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER