Sökning: "Sin Forss"
Visar resultat 1 - 5 av 26 uppsatser innehållade orden Sin Forss.
1. Att bli en i gänget : En kvalitativ studie av nyanställdas upplevelser av sin arbetsintroduktion inom en kommunal förvaltning i Norrbotten
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Denna studie har för avsikt att undersöka nya medarbetares upplevelser av arbetsintroduktioneni en kommunal förvaltning i Norrbotten där en tillväxt i näringslivet pågår vilket ökar efterfrågan på arbetskraft. När konkurrensen av arbetskraft ökar, kan det personalstrategiska arbetet i organisationer behöva stärkas för att attrahera och behålla personal. LÄS MER
2. Död, var är din udd? : En komparativ studie av den moderna universalismen hos Hans Urs von Balthasar och David Bentley Hart.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för idé- och samhällsstudierSammanfattning : Denna uppsats definieras tydligt av sin undertitel, En komparativ studie av den moderna universalismen hos Hans Urs von Balthasar och David Bentley Hart.. Den utgör just en jämförelse mellan de universalistiska argumenten hos dessa två tänkare. LÄS MER
3. Ålderspensionärers upplevelse av förändringar i vardagsaktiviteter utifrån rekommendationer och restriktioner införda under Covid-19 pandemin
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknikSammanfattning : Syfte: Syftet med studien var att undersöka hur äldre personer upplever att deras vardagsaktiviteter påverkats av Folkhälsomyndighetens rekommendationer och restriktioner som infördes i samband med Coronapandemin. Metod: Studien genomfördes med en kvalitativ design. LÄS MER
4. Särskolan är ju en anpassning i sig : Speciallärares uppfattningar och erfarenheter av begreppen ledning och stimulans samt extra anpassning i grundsärskolan
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna studie är att få kunskap om speciallärares uppfattningar och erfarenheter av begreppen ledning och stimulans samt extra anpassningar i grundsärskolans verksamhet. De forskningsfrågor som ligger till grund för studien är; Hur speciallärare tolkar innebörden av begreppen ledning och stimulans samt extra anpassningar och hur detta tillämpas i grundsärskolans verksamhet samt vilket stöd speciallärare får av sin ledning gällande begreppens innebörd samt i hur dessa tillämpas? I studien har nio speciallärare verksamma i grundsärskolan deltagit i kvalitativa semistrukturerade fokusgruppsintervjuer. LÄS MER
5. Lärares arbete med elevers självtillit : En kvalitativ undersökning om lågstadielärares uppfattning om deras arbete med elevers självtillit
Master-uppsats, Linköpings universitet/Pedagogik och didaktik; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Undersökningens syfte var att undersöka lågstadielärares arbetet med elevers självtillit. Frågeställningarna utgår från vilka förhållningssätt lärare uppfattar som betydelsefulla, vilka arbetssätt som de anser vara en del av arbetet och hur läraren beskriver att de stärker elevens självtillit. LÄS MER