Sökning: "Sin Greger"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Sin Greger.

  1. 1. Återvändarna : en studie om problematisk skolfrånvaro och vägen tillbaka

    Magister-uppsats, Högskolan Kristianstad/Sektionen för lärande och miljö

    Författare :Maria Alexson; Greger Andersson; [2017]
    Nyckelord :Problematisk frånvaro; frånvaro; skolfrånvaro; hemmasittare; relationell specialpedagogik; specialpedagogik; skolk; insatser; vändpunkter;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker vilka faktorer som varit avgörande för att bryta före detta elevers problematiska skolfrånvaro. Det övergripande syftet med studien är att undersöka hur eleverna beskriver den skolbakgrund som föranlett problematisk skolfrånvaro, vilka insatser de upplever har gjorts för att bryta den problematiska skolfrånvaron samt vilka vändpunkter de kan identifiera och beskriva. LÄS MER

  2. 2. Vårdpersonalens upplevelser av kommunikation med den vakna intuberade intensivvårdspatienten

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen för Vårdvetenskap

    Författare :Emelie Greger; Olof Sunesson; [2014]
    Nyckelord :communication; mechanical ventilation; professional-patient relations; critical care nursing;

    Sammanfattning : Inom intensivvården vårdas patienter med sviktande vitala funktioner där respiratorbehandling ofta kan vara en del av behandlingen. Invasiv respiratorbehandling leder till att patientens förmåga till verbal kommunikation upphör. LÄS MER

  3. 3. Hur varumärken uppfattas av subkulturer : En fallstudie om företaget WeAretheSuperlativeConspiracy

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Anna Kikabidze; [2012]
    Nyckelord :Skateboardkulturen; WeSC;

    Sammanfattning : WeSC är ett företag som grundades 1999 av Greger Hagelin, en förre detta skateboardåkare som ville skapa ett nytt koncept; kombinationen streetwear med fashion. WeSC står för WeAretheSuperlativeConspiracy, och innebär en överlägsen konspiration med människor som gör något riktigt bra. LÄS MER

  4. 4. Emotioner i företaget WeSC:s marknadsföring : Tillämpningen av en subkulturs livsstil i varumärket

    Kandidat-uppsats, Sociologi

    Författare :Pinar Yildiz; Farida Aslan; [2009]
    Nyckelord :subkultur; varumärkesstrategi; marknadsföring; WeSC; skateboarding; symbolisk interaktionism; reklamfilm; emotioner;

    Sammanfattning : Denna uppsats undersöker den emotionella dimensionen i det kommersiella företaget WeSC:s marknadsföring genom att göra en kvalitativ innehållsanalys på datamaterialet som har bestått av en av deras senaste reklamfilmer, sekundära intervjuer som gjorts med grundaren Greger Hagelin, företagets presentation i boken Superbrands Sverige (2004) samt på hemsidan. Vi har även kompletterat analysen genom att göra en sekundär analys på forskaren Rebecca Beals studier av den subkultur som WeSC använder sig utav i sin emotionellt säljande marknadsföring. LÄS MER