Sökning: "Sin Hahne"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Sin Hahne.

  1. 1. Barns delaktighet i högläsning och dess betydelse för språkutveckling : En kvalitativ intervjustudie om förskollärarens syn på delaktighet i högläsningsaktiviteter

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Rebecca Hahne; Madelene Hammarström; [2024]
    Nyckelord :Participation; reading aloude; Preschool teatcher; language development; realization arena; Delaktighet; högläsning; förskollärare; språkutveckling; realiseringsarenan;

    Sammanfattning : Förskolan ska erbjuda barnen en stimulerande miljö där de får förutsättningar att utveckla sitt språk genom att samtala om texter och genom att lyssna till högläsning. Förskolläraren har ett stort ansvar till att göra barnen delaktiga i högläsning och att uppmuntra barnen till att vilja delta och utvecklas. LÄS MER

  2. 2. Från entusiasm och engagemang till tårar och ängslan : En fenomenografisk studie kring summativa bedömningssituationer i matematik ur ett elevperspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Marie Karlsson; Camilla Hahne; [2023]
    Nyckelord :mathematics; mathematics anxiety; special education; SUM; summative assessment; matematik; matematikängsla; specialpedagogik; SUM; summativ bedömning;

    Sammanfattning : Skolans uppdrag är att säkerhetsställa att alla elever har samma möjligheter att tillgodogöra sig kunskap och därmed utvecklas. Alla elever lär sig på olika vis och har också behov av att visa sina kunskaper på olika sätt. LÄS MER

  3. 3. Från student till fastighetsmäklare : En kvalitativ studie med inblick i rekryteringsprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jonatan Hallqvist; Linus Ottosson Hahne; [2020]
    Nyckelord :Rekrytering; rekryteringsprocessen; varumärkesuppfattning; brand image; employer branding; kommunikationsstrategier; kommunikation.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Från student till fastighetsmäklare – En kvalitativ studie med inblick i rekryteringsprocessen    Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi   Författare: Jonatan Hallqvist och Linus Ottosson Hahne    Handledare: Agneta Sundström och Benny Berggren   Datum: Maj 2020   Problematisering och Syfte: Forskningen idag verkar begränsad gällande strategier och kommunikation från fastighetsmäklarföretag mot blivande fastighetsmäklare med syfte att rekrytera. Syftet med studien är därmed att öka förståelsen för hur säljande organisationer använder olika marknadsföringsstrategier med mål att rekrytera studenter samt att förklara deras arbete med varumärkesförmedling. LÄS MER

  4. 4. Askfat och galna gorillor : En essä om det Levande Verkstadspedagogiska förhållningssättet inom skapande verksamhet på fritidshemmet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Linda Hahne; [2020]
    Nyckelord :image pedagogy; Living Workshop; free creation; leisure time center; creativity; bildpedagogik; Levande Verkstad; fritt skapande; fritidshem; kreativitet;

    Sammanfattning : In this scientific essay, I reflect on children's free creation within the creative activities in Swedish school and at leisure time centers based on my experiences as a Living Workshop pedagogue. I start from an event where a student expresses that during our creative sessions we "only make feelings" when the child and another pedagogue were allowed to create exactly what the child wanted. LÄS MER

  5. 5. Mode som marknadsföringsverktyg : En studie om innovativ marknadsföring

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :SANNA ÅHMAN; ELIN HAHNE; [2013]
    Nyckelord :Viral spridning; Sociala medier; Pop up stores; Innovativ marknadsföring; Dold marknadsföring; Varumärkesambassadörer;

    Sammanfattning : Avsikten med vår uppsats är att bringa förståelse kring hur modevarumärken använder sig av nytänkande marknadsföring vid förmedling av sitt budskap, med fokus på: sociala mediekanaler, varumärkesambassadörer och Pop up stores. Vår huvudfråga är; Hur använder sig modeföretag av innovativ marknadsföring för att kommunicera sitt varumärkesbudskap? Innovativ marknadsföring är vårt egna begrepp vilket vi definierar som marknadsaktiviteter med syfte att skapa uppmärksamhet kring ett varumärke med fokus på kreativitet och nytänkande snarare än med pengar. LÄS MER