Sökning: "Sin Hellsing"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Sin Hellsing.

  1. 1. ”Jag tycker att det är coolt att plugga och liksom ha koll på sin skola” : En kvalitativ studie om unga killars inställning till valet av att studera på gymnasiet samt till skolnärvaro, utbildning och framtid.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)

    Författare :Mia Gunnarsson; Sara Hellsing; [2023]
    Nyckelord :anti-pluggkultur; framtidsmöjligheter; gymnasiekillar; habitus; hegemonisk maskulinitet; kapital; problematisk skolfrånvaro; pro-pluggkultur; skolnärvaro; utbildning;

    Sammanfattning : Utifrån sju gymnasiekillars egna berättelser avser den här studien att belysa gymnasiekillars inställning till skolnärvaro, utbildning och framtid i relation till kapital, habitus och hegemonisk maskulinitet. Detta utifrån syftet att bidra med en pusselbit till förståelsen kring problematisk skolfrånvaro. LÄS MER

  2. 2. Relationen kommunikationsbyrå–kund : En kvalitativ studie om vad medarbetare vid kommunikationsbyråer och deras kunder upplever som centralt i sin relation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Edvin Hellsing; William Axenborg Wallér; [2019]
    Nyckelord :Communication; Relations; Relational Communication; Communication Agencies; Social Exchange Theory; Kommunikation; Relation; Relationell kommunikation; Kommunikationsbyråer; Social Exchange Theory;

    Sammanfattning : The aim of the study is to develop knowledge about what employees in communication agencies and its customers perceive as central to the relationship. The research questions are: What do communication agencies experience as central to the relationship with customers? and What do customers experience as central in the relationship with communication agencies? Based on Social Exchange Theory (SET), supplemented with Behaviorally Driven Relationship Marketing Theory (BRM), we have investigated what is central in the communication agency– customer. LÄS MER

  3. 3. Ledarskapets påverkan på kreativitet : En studie om ledarskapets påverkan på kreativa arbetsprocesser hos ledare och medarbetare inom kommunikationsbyråer

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Edvin Hellsing; Jacob Ragnarsson; [2018]
    Nyckelord :Creativity; leadership; latitude; autonomy; advertising agencies; Leader-Member Exchange; LMX; Kreativitet; ledarskap; handlingsutrymme; autonomi; kommunikationsbyråer; Leader- Member Exchange; LMX;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att utveckla kunskap om medarbetares samt ledares upplevelser av hur relationen mellan medarbetare och ledare påverkar kreativa arbetsprocesser. Som underlag för att närma oss syftet genomförde vi semistrukturerade intervjuer med nio personer, fördelade på två kommunikationsbyråer. LÄS MER

  4. 4. Sandburg och Hellsing : barnboksförfattare och modernister i sin egen tid - en jämförelse

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Margareta Axelson; [2016]
    Nyckelord :Creative Writing; Writers för Children; Swedish modernists; Carl Sandburg; Lennart Hellsing;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Barnet och bilderboken

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Anna Åkesson; Andrea Schmidt; [2015]
    Nyckelord :Förskola; bilderbok; preläsning; bildtolkning; läs;

    Sammanfattning : SammanfattningDenna studie är gjord inom kursen för LAU 395, som en del av Lärarprogrammet, Kultur ochspråk, 10 hp vid Göteborgs universitet. Kursen examineras på avancerad nivå och handlarom hur förskolebarn läser bilderböcker.Bakgrunden till studien är Simonssons avhandling Bilderboken i förskolan (004). LÄS MER