Sökning: "Sin Lind"

Visar resultat 1 - 5 av 179 uppsatser innehållade orden Sin Lind.

  1. 1. Läsfrämjande undervisningoch skolbiblioteket som pedagogisk resurs : En kvalitativ intervjustudie om praktiska förutsättningar för grundlärare i årskurs 1–3 att samarbeta med skolbibliotekarier rörande läsfrämjande undervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Annika Lind; Elisa Nasiar; [2024]
    Nyckelord :Grundlärare; Skolbibliotekarie; läsintresse; läsfrämjande; ramfaktorer; samarbete; grundskola;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka vad sex grundlärare för de lägre åldrarna upplever för praktiska förutsättningar för samarbete med skolbibliotekarier rörande läsfrämjande undervisning, vilka didaktiska val som görs rörande den läsfrämjande undervisningen och om det upptäcks ett samband mellan nivå av samarbete mellan skolbibliotekarie och lärare och elevernas läsintresse. Studien har sin utgångspunkt i Ramfaktorteorin i kombination med ett händelselogiskt perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Kan läroboken i matematik vara ett stöd i en begreppsutvecklande undervisningspraktik som förebygger matematiksvårigheter? : En läromedelsanalys med fokus på begreppet bråk

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Specialpedagogiska institutionen

    Författare :Annika Lind Flodqvist; Susanne Nilsson; [2024]
    Nyckelord :matematik; rationella tal; bråk; progression; begreppsutveckling; undervisningstraditioner; läromedelsanalys;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka huruvida illustrativt material och uppgiftsformuleringar i läromedel i matematik kan bidra till att förebygga matematiksvårigheter i relation till begreppet bråk hos elever i årskurs 7. Studiens frågeställningar besvarades med hjälp av en läromedelsanalys. LÄS MER

  3. 3. Fortsatt distansarbete eller återgång till kontoret? : En kvalitativ studie om upplevelser av distansarbete och Work-Life Balance

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Jakob Kemi; Isac Lind; [2023]
    Nyckelord :Distansarbete; Kontorsarbete; Work-Life Balance; Produktivitet;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att klargöra och diskutera hur arbetstagare och arbetsgivare ser på distansarbete i kontrast till arbete på kontoret, och vilka svårigheter kontra möjligheter respektive sida ser i ett eventuellt återvändande till kontoret. Därtill även belysa upplevelser av Work-Life Balance kopplat till distansarbete i kontrast till kontoret. LÄS MER

  4. 4. Spinnandets effekt på människor : En experimentell studie om hur katters spinnande påverkar oss

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Mi Lind; [2023]
    Nyckelord :purring; emotions; cat; mental state; sound; heart rate; AAI; animals and health; arousal; valence; spinnande; emotioner; katt; känslotillstånd; ljud; puls; AAI; djur och hälsa; arousal; valens;

    Sammanfattning : Idéen att katters spinnande kan emotionellt och fysiologiskt påverka oss verkar resonera med många, och sprids kraftigt av media. Påståendet saknar dock vetenskaplig grund. LÄS MER

  5. 5. Inverkan influencer marketing & word-of-mouth har på konsumentens köpbeslut i relation till tillit. : En kvantitativ studie riktad på konsumenters tillit till influencers och sin omgivning.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Evelina Lind; Ida Fransson; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; word-of-mouth; tillit; konsumenters köpbeslut; sociala medier;

    Sammanfattning : Title – The influence influencer marketing and word-of-mouth have on the consumer's purchase decision in relation to trust: A quantitative study focused on consumer ́s trust in influencers and their surroundings Level – Candidate thesis, 15 hp Author – Ida Fransson & Evelina Lind Advisor – Afshin Afsharipour Examiner – Svante AnderssonTerm – Spring term 2023 Purpose - The purpose of this study is to examine consumers' buying decision based on the extent to which they rely on influencer marketing and the influence word-of-mouth can have in relation to trust.Design/methodology/approach - This study is based on selected articles that are adapted to the chosen topic that this paper addresses. LÄS MER