Sökning: "Sin Lundborg"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden Sin Lundborg.
1. Svenska elitidrottsföreningars ledarskap och balansering av ideell- respektive kommersiell verksamhet
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den nordiska idrottsmodellen kännetecknas av att vara inkluderande för alla och i svensk idrottsrörelse organiseras idrotten i ideella föreningar med syftet att skapa glädje, gemenskap,engagemang och samhörighet. Däremot har idrotten likt mycket annat i dagens samhälle kapitaliserats och kommersialiserats i allt större utsträckning. LÄS MER
2. En bra tränare är en engagerad tränare : En studie om ryttares erfarenheter av och förväntningar på tränare
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and BiochemistrySammanfattning : Att vara tränare inom ridsport skiljer sig på många sätt i förhållande till andra sporter. För att lyckas uppnå optimal utveckling hos de ekipage som tränas krävs djupgående kunskap inom åtskilliga områden. LÄS MER
3. Lärares förutsättningar för att kunna genomföra programmering i matematikundervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för naturvetenskap, matematik och samhälle (NMS)Sammanfattning : Samhället går i en mer digitaliserad riktning vilket gör att även skolan behöver ta detta steg. 2017 gjorde regeringen ett förtydligande och förstärkte kursplaner och ämnesplaner för grund- och gymnasieskolan. LÄS MER
4. Tro och vetande : en undersökning av Ingemar Hedenius religionskritik
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/ReligionsvetenskapSammanfattning : Denna uppsats behandlar ämnet Ingemar Hedenius och hans syn på kristendomen och religion. Dessa två frågeställningar är vad uppsatsen är byggd på. LÄS MER
5. Den sociala organisationen : En intervjustudie om svenska organisationers strategiska arbete med sociala medier
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Den teknologiska utvecklingen har skapat nya möjligheter för organisationer i deras externa kommunikation. Med framkomsten av sociala medier har organisationer fått en möjlighet att befinna sig på sina intressenters kanaler. LÄS MER