Sökning: "Sin Wallström"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden Sin Wallström.

  1. 1. “Jag kan, jag vill”

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Alexandra Schavon Skogh; Jesper Wallström; [2023-10-19]
    Nyckelord :regler; fritidshem; regelarbete; kasam; jag kan; jag vill; samspel; kommunikation; regelkategorier;

    Sammanfattning : Detta examensarbete handlar om elevers tankar om och relation till regler i fritidshemmet. Syftet är att undersöka hur lågstadieelever i fritidshem beskriver sin uppfattning och relation till regler. Vi söker svar på vad eleverna säger om regler och vilka utmaningar de upplever med att följa regler. LÄS MER

  2. 2. Hur Ryssland använder desinformation - en fallstudie om konflikten med Ukraina

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Malin Carlsson; Linda Jansson; Max Wallström; [2022]
    Nyckelord :EU; Ryssland; Ukraina; propaganda; desinformation; informationskrigföring;

    Sammanfattning : The conflict between Russia and Ukraine has been ongoing since 2014, the focus in this paper is the spread of disinformation. Russia's capability to spread their disinformation is partly because of how the Russian media is structured, it's structured in such a way that lets the government control it. LÄS MER

  3. 3. Audionomens perspektiv på par-handledning

    Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologi

    Författare :Birgitta Wallström-Berg; [2021-01-05]
    Nyckelord :Peer-learning; supervisor; clinical education; Par-handledning; handledare; verksamhetsförlagd utbildning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Att handleda studenter har de senaste åren fått ett ökat fokus med anledning av par-handledningsmodellens införande. Som pedagogisk modell utgör par-handledning en värdefull möjlighet att utveckla studentens lärande och självständighet som förberedelse inför ett livslångt lärande. LÄS MER

  4. 4. "Jag tycker om att snurra ute...Det känns skönt i mitt hjärta" : En kvalitativ studie om barns perspektiv och barnperspektiv på utomhusvistelsen i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Micaela Näslund; Karin Wallström; [2021]
    Nyckelord :Childrens perspective; childperspective; preschool; naturepreschool; outdoor; conversations with children.; Barns perspektiv; barnperspektiv; förskola; naturförskola; utomhusvistelse; samtal med barn.;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att få kunskap om hur barn upplever och förhåller sig till utomhusvistelse i en naturförskola respektive förskola utan specifik inriktning. Detta har utformats med stöd av följande frågeställningar: Hur upplever barnen i respektive förskola utomhusvistelsen? Hur leker barnen i respektive förskola i samband med deras utomhusvistelse? Studien har tagit sin utgångspunkt ur två kvalitativa metoder, nämligen fokusgruppintervjuer och strukturerade observationer med stöd av observationsscheman. LÄS MER

  5. 5. Utvecklares upplevelse av övergång till testdriven utveckling

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för system- och rymdteknik

    Författare :Caroline Blomgren; Rebecca Wallström; [2021]
    Nyckelord :test-driven development; TDD; experiences; change management; testdriven utveckling; TDD; införande av nytt arbetssätt; upplevelser; förändringsledning;

    Sammanfattning : Syftet med vår studie har varit att utforska hur utvecklare upplever en övergång från iterativ test-sist-utveckling till testdriven utveckling. I studien refereras testdriven utveckling till som TDD, en förkortning som kommer av engelskans test-driven development. TDD är en iterativ och testfokuserad systemutvecklingsmetod. LÄS MER