Sökning: "Sin White"

Visar resultat 1 - 5 av 183 uppsatser innehållade orden Sin White.

  1. 1. Dataskyddsrätten - tvättas svart eller vit? - En studie avseende förhållandet mellan regleringar om penningtvätt och dataskyddsrätt

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Johanna Palmkvist; [2024]
    Nyckelord :Banker; den allmänna dataskyddsförordningen GDPR ; ekonomisk brottslighet; kundkännedom; penningtvätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : The purpose of the thesis is to describe and analyze the relationship between regulations regarding money laundering and data protection law, in particular with regard to the handling of customer data that is used by banks to achieve customer knowledge. The thesis research questions include the bank's obligations regarding to money laundering regulations and the conditions that EU data protection regulations place on the bank's processing of personal data in order to achieve good customer knowledge. LÄS MER

  2. 2. Musik, en överlevnadsstrategi för svarta kroppar

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Högskolan för scen och musik

    Författare :Aurelia Kisseih; [2023-05-24]
    Nyckelord :minoritetsstress; prestationsångest; förväntning; föreställning; mental träning; kristallmeditation; soundterapi; musikterapi;

    Sammanfattning : I åttonde klass gjorde vi en studieresa på Lindhagaskolan till Polen. Jag kommer inte ihåg så mycket av koncentrationslägren, utan mer några incidenter varav en, när en gumma kom fram och gapade ivrigt “picture picture”. Hon ställde sina två barn bredvid mig och började knäppa kort. LÄS MER

  3. 3. Det nya vita guldet - En kvalitativ studie av vita snusvarumärkens positionering och marknadsföring på den svenska marknaden.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Victor Svensson; Philip Östenson; William Andersson Kuhnke; [2023]
    Nyckelord :positioning; messages; nicotine; semiotics; marketing; Business and Economics;

    Sammanfattning : Forskningsfrågor: Hur positioneras och marknadsförs vitt snus i Sverige? Vilka budskap sänder vita snusvarumärken i sin reklam och vilka är dessa budskap riktade till? Syfte: Syftet med studien är att beskriva hur det vita snuset är positionerat och marknadsförs på den svenska marknaden för valda fallföretag samt undersöka vilka budskap de sänder, för att bidra till teorin med insikter om positionerings- och marknadsföringsstrategier för det vita snuset i Sverige. Metod: Studien är av kvalitativ karaktär och utgår ifrån en semiotisk bildstudie med stöd utav två fokusgruppsintervjuer. LÄS MER

  4. 4. Avslöja onboarding: Utforska privatanställda tjänstemäns resa in i nya roller

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)

    Författare :Andréa Barbic; Jesper Brommesson; Lisa Johansson; [2023]
    Nyckelord :Onboarding; Onboarding-process; Nyanställda; Stress; Mentor; Feedback; Struktur;

    Sammanfattning : Title: Unravelling Onboarding: Exploring the Journey of Privately White-Collar Workers’ into New Roles Purpose: The purpose of this study is to map white-collar workers’ experiences of an onboarding process. Method: The study has its starting point in the theoretical literature, which means that the study has a deductive approach. LÄS MER

  5. 5. Att dela eller inte dela? : En kvantitativ studie om sambandet mellan stress och kunskapsdelning på arbetsplatsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Väst/Institutionen för individ och samhälle

    Författare :Anastasia Sieburg; Ella Skoglund-Landström; [2023]
    Nyckelord :Stress; Work-related stress; Knowledge; Knowledge sharing; White collar; Blue collar; staff turnover; employee retention; Stress; Arbetsrelaterad stress; Kunskap; Kunskapsdelning; White collar; Blue collar; personalomsättning; behålla personal;

    Sammanfattning : Bakgrund: Arbetsrelaterad stress kan relateras till arbetstagarnas hälsa och bidrar till hög personalomsättning och ökade kostnader. Samtidigt är kunskapsdelning en betydande resurs för organisationers förmåga att ta vara på kunskap, främja medarbetarnas välmående samt behålla sin personal. LÄS MER