Sökning: "Sinnesstimulering"
Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade ordet Sinnesstimulering.
1. Magic Tree - Development of a technology mediating multi-sensory musical instrument
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : This thesis is part of the MISK-project, Musik, Interaktiv design, Sinnesstimulering och Kvalitet (Music, Interactive design, Sensory stimulation and Quality). The MISK-project is a collaborative project between Certec at LTH, Furuboda Folkhögskola and Eldorado Resurscenter, developing musical instruments for children and young adults with mental and physical disabilities. LÄS MER
2. Lärare och deras uppfattningar om utomhuspedagogik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : En av, om inte den viktigaste rollen i skolan, är lärarens roll. Läraren måste följa läroplanen, men hen har fortfarande ett stort inflytande i hur undervisningen ser ut. LÄS MER
3. Att skapa sinnesintryck utöver det visuella : ett gestaltningsförslag av ett arbetsområde i Uppsala stadsträdgård
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Tillgänglighet är grundläggande för att personer med en funktionsnedsättning ska uppleva frihet och delaktighet i ett samhälle. Tillgodoses inte behovet av tillgänglighet kan planeringen anses vara juridiskt diskriminerande. Offentliga miljöer lägger ofta sitt fokus i vad som är funktionellt samt estetiskt visuellt tilltalande. LÄS MER
4. Sinnenas Dramapedagogik : Aktionsforskning om drama inom estetisk verksamhet i Grundsärskolans träningsklass
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/PedagogikSammanfattning : Den här studien grundar sig på en problemformulering om att det finns en brist på metoder för att göra det möjligt för träningsskolans elever att meningsfullt delta i dramaundervisning. Genom metoden deltagande aktionsforskning har studien velat undersöka vilka metoder som kan användas och hur dessa kan introduceras. LÄS MER
5. ”Utomhus kan du variera det där faktabankandet med sinnliga och emotionella upplevelser på ett helt annat sätt” : En kvalitativ studie där lärare i geografi berättar om sina tankar och upplevelser kring geografiundervisning i utemiljö
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att ge röst för hur lärare i geografi som implementerar utemiljön i sin undervisning använder den, samt fånga deras tankar och upplevelser kring undervisning i utemiljö. Studien utgår från en relativt stor mängd litteratur och artiklar av ett antal författare inom det valda ämnesområdet. LÄS MER