Sökning: "Situational Crisis Communication Theory"
Visar resultat 11 - 15 av 75 uppsatser innehållade orden Situational Crisis Communication Theory.
11. How does brands' participation in an accidental controversy affect their reputation? : An application of the situational crisis communication theory to firestorms
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : This study aims to investigate the strategies used by brands to recover from firestorms following controversies in the age of social media. The focus is on understanding the brand-customer relationship aspect of firestorms and the importance of monitoring and comprehending them to minimize their impact. LÄS MER
12. "Våra stammisar är våra vänner" : Lokala butikers kriskommunikation på Instagram under Covid-19
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : I början av 2020 drabbade Covid-19-pandemin Sverige. Lokala aktörer blev offer för krisen och drabbades hårt av restriktioner. Följder av restriktionerna innebar färre besökare och minskad lönsamhet hos de fysiska butikerna, vilket resulterade i konkursansökningar. I studien ska fem lokala butiker inom Jönköpings detaljhandel studeras. LÄS MER
13. To be canceled or not to be canceled -that's the question : En kvalitativ studie om Oatlys och Starbucks kriskommunikation efter deblivit canceled
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : During the last few years, Cancel culture became a significant part of the social mediaculture. The new phenomenon aims to call out people or companies that have acted in a wayt hat does not go with the values of the consumers, which leads to a canceling. LÄS MER
14. Krisen blev en dödsdom för PPM-jätten, vilka lärdomar kan dras av fallet Allra?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Krisen blev en dödsdom för PPM-jätten, vilka lärdomar kan dras av fallet Allra? Forskningsfråga: Hur kommunicerar Allra externt i samband krisen och hur förändras kommunikationen över tid i samband med att krisen eskalerar samt vilka kritiska faktorer i Allras kriskommunikation leder till misslyckande. Syfte: Studiens syfte är att definiera hur Allra kommunicerat under krisens gång samt undersöka vilka kritiska faktorer som leder till misslyckad kriskommunikation. LÄS MER
15. Master's in Accounting and Finance
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This thesis discusses organizational communication in Sweden following a scandal. The communication is based on the period after the scandal has gained attention. The communication 2 is divided into formal and informal communication based on whether the organization or a third party controlled the channel of communication. LÄS MER