Sökning: "Situational Crisis Communication Theory"

Visar resultat 21 - 25 av 75 uppsatser innehållade orden Situational Crisis Communication Theory.

  1. 21. "Är det H&M eller luvtröjan?" : En kvalitativ fallstudie om H&Ms kriskommunikation och deras luvtröja ”Coolest monkey in the Jungle”

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Amir Seuwani; Anton Måård; [2022]
    Nyckelord :Case Study; H M; Crisis Communication; Image Restoration Theory; Situational Crisis Communication Theory; Rhetoric; Rhetorical Analysis; Crisis of Confidence;

    Sammanfattning : The case study ”Är det H&M eller luvtröjan?” intends to analyze the crisis communication that took place during H&Ms crisis in early 2018. The crisis situation stems from a controversial choice of letting a dark-skinned child wear the hoodie with the print “Coolest monkey in the jungle”. LÄS MER

  2. 22. Chefers upplevelse av ledarskapet under coronapandemin : En kvalitativ studie av chefer inom banksektorn

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Chanell Kranning Hillgren; Emma Dovenius; [2022]
    Nyckelord :Leadership; leadership in crisis; situational leadership; corona pandemic; communicative leadership; coaching leadership; remote leadership; digital leadership; Ledarskap; ledarskap i kris; coronapandemin; situationsanpassat ledarskap; kommunikativt ledarskap; coachande ledarskap; distansledarskap; digitalt ledarskap;

    Sammanfattning : Banksektorn är en av samhällets viktigaste funktioner och har genomsyrats av strukturella förändringar under åren som förklaras tvingat organisationerna att genomgå inre omställningar. Exempel på dessa förändringar är ny teknik och IT-utvecklingen som på senare år influerat branschen. LÄS MER

  3. 23. Ingen fara på taket! Eller?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Daniel Carleson; Vilmer Liljenberg; [2022]
    Nyckelord :crisis communication; trust; situational crisis communication theory; framing; discourse of renewal; listed company; CEO letter; annual report; covid-19; pandemic; Scandic Hotels; hotel industry; crisis phases; strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to contribute a nuanced picture of the complex phenomenon of crisis communication during covid-19. It is performed by examining CEO letters published by an organization in their annual report during different stages of a crisis. LÄS MER

  4. 24. "Mörka färger säljer typ knappt"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jessicka Roos; Hanna Vult von Steyern; [2021]
    Nyckelord :personlig varumärkning; kriskommunikation; krisrespons; Situational Crisis Communication Theory; Instagram; personal branding; crisis communication; crisis response; Social Sciences;

    Sammanfattning : Personlig varumärkning är ett koncept som innebär att varumärken och dess image till stor del identifieras med en person. Personliga varumärken kommer med stora fördelar, exempelvis att en djupare relation etableras mellan organisation och konsument, vilket kan vara svårt att uppnå för en mer opersonlig organisation. LÄS MER

  5. 25. Tourism in Time of Epidemics

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Davide Celotto; [2021]
    Nyckelord :Tourism organisations; Crisis Communication strategies; Situational Crisis Communication Theory; Organisational reputation; Service Management.; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this research project is to study the role played by communication strategies on organisational reputation among the different stakeholders involved during the current COVID-19 pandemic outbreak. In doing so, this master thesis aims to understand how crisis communication aids the management of service processes and the construction of organisational image during crises. LÄS MER