Sökning: "Situational Crisis Communication Theory"
Visar resultat 21 - 25 av 75 uppsatser innehållade orden Situational Crisis Communication Theory.
21. "Är det H&M eller luvtröjan?" : En kvalitativ fallstudie om H&Ms kriskommunikation och deras luvtröja ”Coolest monkey in the Jungle”
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : The case study ”Är det H&M eller luvtröjan?” intends to analyze the crisis communication that took place during H&Ms crisis in early 2018. The crisis situation stems from a controversial choice of letting a dark-skinned child wear the hoodie with the print “Coolest monkey in the jungle”. LÄS MER
22. Chefers upplevelse av ledarskapet under coronapandemin : En kvalitativ studie av chefer inom banksektorn
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Banksektorn är en av samhällets viktigaste funktioner och har genomsyrats av strukturella förändringar under åren som förklaras tvingat organisationerna att genomgå inre omställningar. Exempel på dessa förändringar är ny teknik och IT-utvecklingen som på senare år influerat branschen. LÄS MER
23. Ingen fara på taket! Eller?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This study aims to contribute a nuanced picture of the complex phenomenon of crisis communication during covid-19. It is performed by examining CEO letters published by an organization in their annual report during different stages of a crisis. LÄS MER
24. "Mörka färger säljer typ knappt"
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Personlig varumärkning är ett koncept som innebär att varumärken och dess image till stor del identifieras med en person. Personliga varumärken kommer med stora fördelar, exempelvis att en djupare relation etableras mellan organisation och konsument, vilket kan vara svårt att uppnå för en mer opersonlig organisation. LÄS MER
25. Tourism in Time of Epidemics
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : The aim of this research project is to study the role played by communication strategies on organisational reputation among the different stakeholders involved during the current COVID-19 pandemic outbreak. In doing so, this master thesis aims to understand how crisis communication aids the management of service processes and the construction of organisational image during crises. LÄS MER