Sökning: "Situationsfaktorer"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade ordet Situationsfaktorer.

  1. 1. Inkonsekvens mellan attityd och beteende inom hållbar klädkonsumtion : En kavlitativ studie om de faktorer som påverkar attityd-beteende gapet hos Generation Z

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Frida Hedin; Izabelle Rosbäck; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Klädindustrin är en av de industrier som har störst påverkan på miljön. Dess negativa påverkan på hållbar utveckling har de senaste åren varit ett aktuellt och omtalat ämne. Trots detta fortsätter vi att konsumera kläder utan hänsyn till hållbarhet. LÄS MER

  2. 2. Köp av livsmedel på nätet: En studie om adoptionsprocessen och impulsköp

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Karim Ben Hadj Rebai; Sebastian Frykberg; [2022]
    Nyckelord :Promotion; Consumer behavior; Impulse buying behavior; Adoption process; Situational factors; Grocery shopping online; Promotion; Konsumentbeteende; Impulsköpbeteende; Adoptionsprocessen; Situationsfaktorer; Matinköp online;

    Sammanfattning : Introduction – Shopping groceries online has had an explosive growth in relation with Covid-19 pandemic, where consumers have been restricted and has had to re-prioritize how and where they shop, which has forced new habits and consumer behaviors. Grocery stores are constantly trying to influence consumers’ buying behaviors through a number of different promotional tools to get a response from consumers. LÄS MER

  3. 3. Motivationsfaktorer till e-handelsköp : En studie av konsumenters e-handelsköp under Covid-19 pandemin i Sverige och Finland

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Josefine Jähle; Mathilda Walch; [2022]
    Nyckelord :Motivational factors; E-commerce; Covid-19; Utilitarian motives; Hedonic motives; Situational factors; Sweden; Finland; Consumers; Motivationsfaktorer; E-handel; Covid-19; Utilitaristiska motiv; Hedoniska motiv; Situationsfaktorer; Sverige; Finland; Konsumenter;

    Sammanfattning : Bakgrund: Under Covid-19 pandemin rasade den fysiska handeln i snabb takt och redan i april 2020 hade den minskat med 23 procent i Sverige och lika mycket i Finland. Detta har däremot resulterat i att e-handeln vuxit kraftigt. LÄS MER

  4. 4. Triathlonidrottares self-efficacy upplevelser att hantera kritiska situationer

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Artiomas Spornovas; [2021]
    Nyckelord :Endurance performance; triathlon; self-efficacy; stressors; emotion regulation; Bandura; Uthållighetsprestation; triathlon; self-efficacy; stressorer; känsloreglering; Bandura;

    Sammanfattning : Background: Triathlon athletes often encounter various critical situations that adversely affect performance. The ability to handle these is called self-efficacy. Aim: This study aimed to identify stressors that reduce performance the most for triathlon athletes in Sweden. LÄS MER

  5. 5. Viktiga karaktärsdrag hos projektledare inom temporära team –En studie för att identifiera viktiga Virtues inom projektarbete på Volvo Group IT

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Stina Magnusson; Marianne Jalosalmi; [2019-02-07]
    Nyckelord :Stewardshipsteorin; Virtues; Projekt; Förtroende; Motivation; Belöningssystem.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Tidigare forskning angående stewardshipteorin anses otillräcklig enligt Teh (2016) då den inte tar hänsyn till att personer är olika och att det finns situationsfaktorer att beakta. Hon genomförde därför en studie för att möjliggöra en bredare definition av stewardshipteorin och undersökningen gjordes på Svenska Handelsbanken som präglas av en traditionell hierarkisk arbetsmiljö. LÄS MER