Sökning: "Siv Trygg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Siv Trygg.

  1. 1. Att bemöta elevers olika behov kring skolmåltiden : En kvalitativ studie ur skolmåltidspersonalens perspektiv

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kostvetenskap

    Författare :Marianne Toivola; Siv Jacobsson; [2016]
    Nyckelord :Skolmåltidspersonal;

    Sammanfattning : BAKGRUND I Sveriges skolor serveras 1,2 miljoner måltider per dag. För att tillaga god, näringsrik mat och skapa en trivsam upplevelse till en stor grupp människor, krävs tillagningskunskaper, serviceanda, insikt om hållbarhet, ekonomi och ett gott bemötande. LÄS MER

  2. 2. Utmanas lärandeprocessen för elever med lindrig utvecklingsstörning i skolan? : Lärares didaktiska erfarenheter av faktorer som påverkar en stärkt kunskapsutveckling för elever inskrivna i grundsärskolan

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Siv Larsson; Teresia Källberg; [2015]
    Nyckelord :grundsärskola; kunskapsutveckling; lindrig utvecklingsstörning; sociokulturellt perspektiv; undervisningsstrategier;

    Sammanfattning : Studiens syfte var att beskriva och analysera hur undervisande lärare i grundskolan och grundsärskolan beskriver sitt agerande för att stärka kunskapsutvecklingen hos elever med en lindrig utvecklingsstörning. Intresset riktades mot faktorer i den egna undervisningen som lärarna ger uttryck för leder till stärkt kunskapsutveckling. LÄS MER

  3. 3. Samordnad vårdplanering -sett ur en sjuksköterskas perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Siv Carlsson Lantz; May Hallström; [2005]
    Nyckelord :boendeformer; kommunen; resurser; patientdelaktighet; samordnad vårdplanering; sjuksköterska;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att belysa sjuksköterskans uppfattning av samordnad vårdplanering som ett fenomen. Studien är en kvalitativ empirisk studie och intervjuer användes som metod. Dessa spelades in på band, transkriberades, analyserades, tolkades av författarna och resulterade i fyra övergripande teman. LÄS MER