Sökning: "Six-steps Thematic Analysis"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Six-steps Thematic Analysis.

  1. 1. Att skapa livslång hälsa : En kvalitativ studie om hur gymnasielärare arbetar med hälsa i ämnet idrott och hälsa

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Elise Jansson Forsman; Lucas Jahjah; [2024]
    Nyckelord :Health; Practical Education; Assessment; Healthying; learning by doing; Hälsa; Praktisk undervisning; Bedömning; Hälsoförmåga; Upplevelsebaserad pedagogik;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar  Studien syftar till att undersöka hur gymnasielärare i ämnet idrott och hälsa förmedlar och befäster praktisk kunskap hos elever med syfte att skapa livslång hälsa. Studiens frågeställningar: Hur arbetar gymnasielärarna praktiskt med hälsa i ämnet idrott och hälsa och hur bedöms de praktiska momenten i hälsa i ämnet idrott och hälsa? Teori och Metod Studien har en kvalitativ ansats, med semistrukturerade intervjuer som datainsamlingsmetod där intervjuguiden skapats utifrån teorin om learning by doing samt begreppet healthying. LÄS MER

  2. 2. Hur fungerar sammantagen bedömning i Idrott och hälsa? : Lärares perspektiv på LGR22 och det nya betygssystemet

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Erik Peterson; Joakim Demegård; [2023]
    Nyckelord :betyg; bedömning; läroplan; likvärdighet; rättvisa; ramfaktor;

    Sammanfattning : Syfte Syftet med studien är att höra lärare i ämnet Idrott och hälsa, årskurs 9, och deras uppfattningar om den nya läroplanen, betygskriterierna och sammantagen bedömningen som träder i kraft med Lgr 22. Frågeställningar: ·       Hur uppfattar lärarna de nya betygskriterierna? ·       Vad är lärarnas uppfattningar om den sammantagna bedömningen och dess påverkan av betygssättning? Metod För att besvara studiens syfte genomfördes sex semistrukturerade intervjuer med lärare i årskurs 9. LÄS MER

  3. 3. En kvalitativ studie av kunskapsområdet dans inom ämnet idrott och hälsa : en komparativ studie mellan två kontexter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Max Löfgren; Sara Ericsson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte Syftet är att undersöka lärares arbetssätt när det gäller dansundervisning i högstadiet. Denna studie kommer ta en komparativ ansats och jämföra lärare i Sverige och Australien. För att uppnå studiens syfte har följande frågeställningar formulerats. LÄS MER

  4. 4. Hybridarbetets utveckling, en framgång eller ett misslyckande? : En kvalitativ studie om medarbetares och chefers upplevelser av hybridarbete som arbetsform

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Signe Abrahamsson; Louise Danielsson; [2023]
    Nyckelord :hybrid work; leadership; coworker; qualitative study; state authority; Sweden;

    Sammanfattning : This is a qualitative study, and the purpose is to investigate whether hybrid work is a successful way of working in matters of conflict, leadership, and control. The two questions that form the basis of the analysis are I: What does hybrid work mean and how does this affect employees in practice? And II: What impact does hybrid work have on leadership? The essay was written on behalf of and in collaboration with a Swedish government authority. LÄS MER

  5. 5. Från motionsutövande till tävling : Damthaiboxares upplevelser av karriärövergången

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärd

    Författare :Fanny Jansson; [2023]
    Nyckelord :junior-to-senior; female; thaiboxing; career transition; junior-till-senior; damer; thaiboxning; karriärövergång;

    Sammanfattning : Thaiboxning har sitt ursprung i Thailand och är en stående kampsport som kännetecknas av hårda närkamper med teknisk finess. Denna idrott kräver en hel del av utövaren, såväl fysiskt som mentalt. LÄS MER