Avancerad sökning

Hittade 4 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Från bardisk till touchskärm : En studie om självbetjäningssystemets påverkan på anställdas arbetssituation inom cafébranschen.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Emma Prince; Filip Manzi; [2023]
    Nyckelord :Self-service system; Café industry; Employees work situation; Emerging properties.; Självbetjäningssystem; Cafébranschen; Anställdas arbetssituation; Framväxande egenskaper.;

    Sammanfattning : I ljuset av digitaliseringens konsekvenser på individer och organisationer undersöker denna studie hur implementationen av ett självbetjäningssystem påverkar anställdas arbetssituation inom cafébranschen. Genom en kvalitativ forskningsmetod med tematisk analys, baserad på intervjuer, har studien belyst olika aspekter av självbetjäningssystemets inverkan. LÄS MER

  2. 2. Hur kan köupplevelsen förbättras med ettnytt digitalt kösystem? : En studie med kombinationen av etnografiska fältstudier och enentreprenöriell ansats på Ica Maxi Östersund

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Kia Palmäng Esbjörnsson; [2021]
    Nyckelord :Kösystem; Självbetjäningssystem; Självbetjäningskassa; Köupplevelse.;

    Sammanfattning : Livsmedelsbranschen är en bransch där de tekniska lösningarna och självbetjäningssystem som stärker konsumenternas upplevelse i butiken ständigt utvecklas eftersom konsumenterna kräver det. För att vara konkurrenskraftig krävs det att en butik ligger före sina konsumenters behov och förväntningar. LÄS MER

  3. 3. Användaracceptansen av ett självbetjäningssystem inom däckbranchen

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Roland Askelöf; Håkansson John; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Däckbranschens verksamhet är till stor del säsongsberoende och kan vid specifika tidpunkter stå inför utmaningar med att en större mängd kunder vill byta däck samtidigt. Detta innebär i många fall långa köer och i sin tur påfrestningar på verksamheten. LÄS MER

  4. 4. Undersökning av förhållanden mellan kundvärdesfaktorervid användning av självbetjäningssystem

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Sandra Hansson; [2020]
    Nyckelord :Self-service technology; SST; customer value factors; control; self-efficacy; independence; time efficiency; Självbetjäningssystem; SST; kundvärdesfaktorer; kontroll; självförmåga; självständighet; tidseffektivitet;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to examine the relationshipsbetween the customer value factors control, self-efficacy,independence and time efficiency when using self-servicetechnology. Through increased knowledge of theserelationships, service meetings with self-service technologycan be improved. LÄS MER