Sökning: "Självbetjäningsteknik"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Självbetjäningsteknik.

  1. 1. Enhancing users’ experiences of self-service technology : A design-oriented case study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lina Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :User-centered design; Self-Service Technology SST ; User Experience; Technology Acceptance Model TAM ; Contextualisation; Användarcentrerad design; Självbetjäningsteknik SST ; Användarupplevelse; Teknologiacceptansmodell TAM ; Kontextualisering;

    Sammanfattning : Self-service technologies (SSTs) have grown rapidly and aim to help customers self-serve. Self-service can be facilitated through help centers, which offers information and support. LÄS MER

  2. 2. Tjänstekvalitet inom bankbranschen : En studie om företagskunders förväntningar och upplevelser i en föränderlig marknad

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Mattias Backman; [2021]
    Nyckelord :Service quality; bank services; B2B-customers; SERVQUAL; SSTQUAL; Digitalization; Tjänstekvalitet; banktjänster; företagskunder; SERVQUAL; SSTQUAL; digitalisering;

    Sammanfattning : Banker har i stor utsträckning övergått från traditionella interpersonella leveranser till digitala alternativ, genom användandet av självbetjäningsteknik (SST) (Johns & Perrot, 2008). Detta har medfört minskning av antalet bankkontor, framförallt i Norden (Dallerup et al. 2018; Svenska Bankföreningen, 2020). LÄS MER

  3. 3. Customers’ perceptions of self-service quality : a qualitative case study in the Swedish banking sector

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Simon Winter; [2019]
    Nyckelord :attributes; dimensions; forest and agricultural customers; self-service technology SST; SSTQUAL-scale; attribut; dimensioner; självbetjäningsteknik; skogs- och lantrbrukskunder; SSTQUAL-skala;

    Sammanfattning : Self-service technology, SST, enables the customer to interact with a service without contact with an employee. This technology has several benefits for both customers and businesses and is a powerful tool to achieve long term success. So the quality of an SST becomes crucial for businesses in order to achieve long term success. LÄS MER

  4. 4. Public Self Service Technology (SST): Designing for Trust : Factors enhancing user’s trust towards a public SST

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Deepika Dipesh Dugar; [2018]
    Nyckelord :Public Self Service Technology SST ; trust; personal information; risk; situational context; Interaction design;

    Sammanfattning : Public Self Service Technology (SST) has become an important part of our daily life. Advancement in technology and reduced hardware costs have motivated service providers to deploy public a SST for various important and complex tasks. Examples of such tasks include editing and printing confidential documents, performing monetary transactions, etc. LÄS MER

  5. 5. Gästers attityd till självbetjäningsteknik inom hotell  : En kvantitativ studie på hur gästers attityd förhåller sig till självbetjäningsteknik på en internationell hotellkedja i Sverige

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Pelle Nyström; Jim Holmlund; [2017]
    Nyckelord :SST; Hotell; självbetjäning; TAM;

    Sammanfattning : Förändringar av samhället genom införandet av nya tekniska lösningar har på gått en längre tid och hotellbranschen är inte benägna att missa chansen att använda sig av digitala alternativ för att effektivisera sin bransch. Hotellens traditionella incheckning med en receptionsdisk har funnits länge men verkar nu vara i förändring. LÄS MER