Sökning: "Självbetjäningstjänster"
Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Självbetjäningstjänster.
1. HR-partnern: “En starkt rådgivande funktion” : En kvalitativ intervjustudie om rollen som HR-partner och lärande inom professionen.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Det senaste decenniet har HR-arbetet förändrats i och med HR-transformationen som innebar införandet av en ny roll, HR-partner, i syfte att göra arbetet mer effektivt och värdeskapande. Den administrativa generalistrollen skulle bli mer strategisk och en del av organisationens ledning, genom införande av självbetjäningstjänster samt omfördelning av arbetsuppgifter. LÄS MER
2. Customers’ perceptions of self-service quality : a qualitative case study in the Swedish banking sector
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Self-service technology, SST, enables the customer to interact with a service without contact with an employee. This technology has several benefits for both customers and businesses and is a powerful tool to achieve long term success. So the quality of an SST becomes crucial for businesses in order to achieve long term success. LÄS MER
3. Barriärer för konsumenters adoption av självbetjäningsteknologi
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Självbetjäningsteknologi har en expansiv tillväxt och grundar sig i konsumenters produktion och konsumtion av tjänster utan personlig kontakt från servicepersonal. Trots användningens fördelar finns det konsumenter som tenderar att undvika självbetjäningsteknologi. LÄS MER
4. Värdet av självbetjäningstjänster : En studie om organisatoriska effekter av SST i B2B-relationer
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : The adopting of self-service technologies (SST) has for years been used as a vehicle for delivering service in aim to create value. The popularity of SST has recently increased within organizations and suppliers struggle to persuade customers to adopt the technique in order to co-create value for both customer and supplier. LÄS MER
5. Anställdas upplevda roller vid självbetjäning : En studie om förväntningar, upplevelser och värdeskapande från anställdas perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitetSammanfattning : Bakgrund - Självbetjäningstjänster ger andra förutsättningar i tjänstemötet för anställda eftersom kunder interagerar med teknik istället för människor. Tidigare forskning i samband med självbetjäningsteknologier fokuserar på kundens perspektiv vilket skapar en intressant grund att undersöka hur anställda upplever självbetjäningsteknologier och hur de kan skapa värde enligt den tjänstedominanta-logiken. LÄS MER