Sökning: "Självbetjäningstjänster"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade ordet Självbetjäningstjänster.

  1. 1. HR-partnern: “En starkt rådgivande funktion” : En kvalitativ intervjustudie om rollen som HR-partner och lärande inom professionen.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier

    Författare :Andrea Rahlen; Elin Horn; [2020]
    Nyckelord :HR-partner; HR-transformationen; Lärande; Gränsdragningsproblematik; HR; HR-businesspartner; operativt arbete; strategiskt arbete; informellt lärande; icke-formellt lärande; anpassningsinriktat lärande; utvecklingsinriktat lärande;

    Sammanfattning : Det senaste decenniet har HR-arbetet förändrats i och med HR-transformationen som innebar införandet av en ny roll, HR-partner, i syfte att göra arbetet mer effektivt och värdeskapande. Den administrativa generalistrollen skulle bli mer strategisk och en del av organisationens ledning, genom införande av självbetjäningstjänster samt omfördelning av arbetsuppgifter. LÄS MER

  2. 2. Customers’ perceptions of self-service quality : a qualitative case study in the Swedish banking sector

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Simon Winter; [2019]
    Nyckelord :attributes; dimensions; forest and agricultural customers; self-service technology SST; SSTQUAL-scale; attribut; dimensioner; självbetjäningsteknik; skogs- och lantrbrukskunder; SSTQUAL-skala;

    Sammanfattning : Self-service technology, SST, enables the customer to interact with a service without contact with an employee. This technology has several benefits for both customers and businesses and is a powerful tool to achieve long term success. So the quality of an SST becomes crucial for businesses in order to achieve long term success. LÄS MER

  3. 3. Barriärer för konsumenters adoption av självbetjäningsteknologi

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Saga-Lill Holmberg; Johanna Koberg; [2018]
    Nyckelord :Self-service technology; Adoption barriers; Self-service services; Self-scanning; Självbetjäningsteknologi; Adoptionsbarriärer; Självbetjäningstjänster; Självscanning;

    Sammanfattning : Självbetjäningsteknologi har en expansiv tillväxt och grundar sig i konsumenters produktion och konsumtion av tjänster utan personlig kontakt från servicepersonal. Trots användningens fördelar finns det konsumenter som tenderar att undvika självbetjäningsteknologi. LÄS MER

  4. 4. Värdet av självbetjäningstjänster : En studie om organisatoriska effekter av SST i B2B-relationer

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Erik Strand; Rebecka Törngren; [2016]
    Nyckelord :value creation; co-creation; service; b2b; sst; self-service; value; värdeskapande; värde; samskapande; service; tjänster; b2b; självservice; sst;

    Sammanfattning : The adopting of self-service technologies (SST) has for years been used as a vehicle for delivering service in aim to create value. The popularity of SST has recently increased within organizations and suppliers struggle to persuade customers to adopt the technique in order to co-create value for both customer and supplier. LÄS MER

  5. 5. Anställdas upplevda roller vid självbetjäning : En studie om förväntningar, upplevelser och värdeskapande från anställdas perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet

    Författare :Ida Byrinder; Josefin Hellström; [2016]
    Nyckelord :self service technology; employees; role theory; experiences; service dominant logic; value creation; självbetjäningsteknologi; anställda; rollteori; upplevelser; tjänstedominant-logik; värdeskapande;

    Sammanfattning : Bakgrund - Självbetjäningstjänster ger andra förutsättningar i tjänstemötet för anställda eftersom kunder interagerar med teknik istället för människor. Tidigare forskning i samband med självbetjäningsteknologier fokuserar på kundens perspektiv vilket skapar en intressant grund att undersöka hur anställda upplever självbetjäningsteknologier och hur de kan skapa värde enligt den tjänstedominanta-logiken. LÄS MER